Genel Bilgi
Kod | TTS337 |
Ad | Dokuma Tasarım 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Başta moda kavramına bağlı olarak koleksiyon oluşturma evrelerinin anlaşılmasıdır. Güncel trendler doğrultusunda oluşturulacak giysilik ve ev tekstiline yönelik dokuma kumaş tasarımları oluşturulması, prototip tasarım uygulamaları yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Güncel ev tekstili ve giysilik kumaş trendleri doğrultusunda armürlü dokuma tekniği ile kumaş koleksiyonları ve kombinleri hazırlanır. Atkı ve çözgü lanseli yapılar kullanılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Kumaş Yapı bilgisi dersini almamış/dersinden başarısız olmuş öğrenci, bu dersten başarı göstermekte zorluk çeker.
Kaynaklar
Kumaş Yapı Bilgisi, Bahattin Şeber Dokuma Tekniği ve Sanatı, Güngör Başer, İzmir, 2004
Notlar
İlgili makaleler, ilgili internet kaynakları, tekstil fuar ve sergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moda trendleri doğrultusunda bir temayı dokuma kumaş tasarımı açısından çözümler. |
ÖÇ02 | Eskizi tasarıma dönüştürür, örgü, sıklık ve kumaş yapısı (atkı-çözgü lansesi) seçimleri ile prototip kumaş dokur. |
ÖÇ03 | Atkı takviyeli dokuma kumaş tasarımı yapar. |
ÖÇ04 | Tasarım projesini, çizim ve seçimlerini, ev tekstili ya da giysilik kullanım amacını sunar ve savunur. |
ÖÇ05 | çözgü takviyeli dokuma kumaş tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sezon trendleri ve giysilik çözgü takviyeli kumaş yapılarının anlatımı, | sezon trendlerinin ön araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Doğadan doku araştırmaları yapılır fotoğraflanır | Kampuste doku araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Eskiz çalışması | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | eskizlerin tasarıma dönüştürülmesi aşamasında teknik çözümleme 1 | Malzeme araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Dokuma işlemlerine hazırlık, tahar | Eskiz seçimi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Renk analizi ve prototip dokuma uygulamaları 1 | desen çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | prototip dokuma uygulamaları 1 | desen çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Bilgisayar destekli tasarım ortamında giydirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | sezon trendleri, atkı takviyeli kumaş yapıları ve ev tekstili kumaş koleksiyonu hazırlama ile ilgili genel bilgiler verilmesi | ev tekstilleri hakkında araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | belirlenen tema doğrultusunda renklerin seçimi, eskiz hazırlanması | tema araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | eskizlerin tasarıma dönüştürülmesi aşamasında teknik çözümleme | eskiz tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Malzeme seçimi | malzeme araştırması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Dokuma işlemlerine hazırlık, tahar 2 | tasarlanan desenin teknik çözümlemesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | renk analizi ve prototip dokuma uygulamaları 2 | desen çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | prototip dokuma uygulamaları 3 | desen çözümleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgisayar destekli tasarım ortamında ev tekstiline yönelik giydirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgisayar destekli tasarım ortamında ev tekstiline yönelik giydirme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |