TE118 Yeni Türk Edebiyatı II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE118
Ad Yeni Türk Edebiyatı II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı bir yenileşme hareketi olarak Tanzimat düşüncesini kavratmak, dönemin edebi sanatçıları ve eserlerini değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Tanzimat döneminin sosyal, siyasal ve kültürel hayata getirdiği yenilikler,Tanzimat dönemi gazeteciliğinin önemi, edebi bir tür olarak şiir, biçim ve içerik,Tanzimat dönemi şairleri, Türk şiirindeki değişim ve eleştirel yaklaşım, Tanzimat dönemi nazım metinleri, Tanzimat dönemi sanatçıları arasındaki edebi ayrılıklar, dönemin çeviri faaliyetleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şinasi- Şiirler Namık Kemal- Şiirler Ziya Paşa- Şiirler Recaizade Mahmut Ekrem- Şiirler Abdülhak Hamit Tarhan- Şiirler

Notlar

Şinasi- Şiirler Namık Kemal- Şiirler Ziya Paşa- Şiirler Recaizade Mahmut Ekrem- Şiirler Abdülhak Hamit Tarhan- Şiirler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanzimat döneminin sosyal, siyasal ve kültürel hayata getirdiği yenilikleri değerlendirir.
ÖÇ02 Romantizm ve neo-klasizmin Türk şiirine etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Edebi bir tür olarak şiiri tanımlar.
ÖÇ04 Tanzimat dönemi şairlerini tanır.
ÖÇ05 Türk şiirindeki değişimi ve eleştirel yaklaşımı açıklar.
ÖÇ06 Tanzimat dönemi nazım metinlerini analiz eder.
ÖÇ07 Tanzimat dönemi sanatçıları arasındaki edebi ayrılıkları açıklar.
ÖÇ08 Dönemin çeviri faliyetlerinin önemini açıklar.
ÖÇ09 Romantizmin kuramsal değerlendirmesini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk şiiri hakkında genel bir değerlendirme Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 İlk çeviri şiirler ve Türk şiirinde yeni yaklaşımlar Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Şinasi ve Türk şiirine getirdiği yenilikler Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Namık Kemal ve şiiri Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Ziya Paşa ve şiiri Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Uygulama I (Şiir tahlilleri I) Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Uygulama II (Şiir tahlilleri II) Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Recaizade Mahmut Ekrem ve şiir üzerine düşünceleri I Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Recaizade Mahmut Ekrem ve şiir üzerine düşünceleri II Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Abdülhak Hamit Tarhan'ın şiirleri ve Türk şiirine getirdiği yenilikler I Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Abdülhak Hamit Tarhan'ın şiirleri ve Türk şiirine getirdiği yenilikler II Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Muallim Naci ve neo-klasizm Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 I. ve II. kuşak şairlerinin değerlendirilmesi Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Tanzimat dönemi edebi faaliyetlerinin genel değerlendirmesi. Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 05:04