Genel Bilgi
Kod | TE118 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bir yenileşme hareketi olarak Tanzimat düşüncesini kavratmak, dönemin edebi sanatçıları ve eserlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Tanzimat döneminin sosyal, siyasal ve kültürel hayata getirdiği yenilikler,Tanzimat dönemi gazeteciliğinin önemi, edebi bir tür olarak şiir, biçim ve içerik,Tanzimat dönemi şairleri, Türk şiirindeki değişim ve eleştirel yaklaşım, Tanzimat dönemi nazım metinleri, Tanzimat dönemi sanatçıları arasındaki edebi ayrılıklar, dönemin çeviri faaliyetleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Şinasi- Şiirler Namık Kemal- Şiirler Ziya Paşa- Şiirler Recaizade Mahmut Ekrem- Şiirler Abdülhak Hamit Tarhan- Şiirler
Notlar
Şinasi- Şiirler Namık Kemal- Şiirler Ziya Paşa- Şiirler Recaizade Mahmut Ekrem- Şiirler Abdülhak Hamit Tarhan- Şiirler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanzimat döneminin sosyal, siyasal ve kültürel hayata getirdiği yenilikleri değerlendirir. |
ÖÇ02 | Romantizm ve neo-klasizmin Türk şiirine etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Edebi bir tür olarak şiiri tanımlar. |
ÖÇ04 | Tanzimat dönemi şairlerini tanır. |
ÖÇ05 | Türk şiirindeki değişimi ve eleştirel yaklaşımı açıklar. |
ÖÇ06 | Tanzimat dönemi nazım metinlerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Tanzimat dönemi sanatçıları arasındaki edebi ayrılıkları açıklar. |
ÖÇ08 | Dönemin çeviri faliyetlerinin önemini açıklar. |
ÖÇ09 | Romantizmin kuramsal değerlendirmesini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk şiiri hakkında genel bir değerlendirme | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | İlk çeviri şiirler ve Türk şiirinde yeni yaklaşımlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Şinasi ve Türk şiirine getirdiği yenilikler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Namık Kemal ve şiiri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Ziya Paşa ve şiiri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Uygulama I (Şiir tahlilleri I) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Uygulama II (Şiir tahlilleri II) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Recaizade Mahmut Ekrem ve şiir üzerine düşünceleri I | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Recaizade Mahmut Ekrem ve şiir üzerine düşünceleri II | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Abdülhak Hamit Tarhan'ın şiirleri ve Türk şiirine getirdiği yenilikler I | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Abdülhak Hamit Tarhan'ın şiirleri ve Türk şiirine getirdiği yenilikler II | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Muallim Naci ve neo-klasizm | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | I. ve II. kuşak şairlerinin değerlendirilmesi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Tanzimat dönemi edebi faaliyetlerinin genel değerlendirmesi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |