Genel Bilgi
Kod | TE421 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin önemli temsilcilerini, çağdaş şiir çözümleme metotlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; Tanpınarın şiirlerinin çözümlenmesi, Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Attila İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi, Hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tanpınar, Şiirler Nazım Hikmet- Kuva-yı Milliye Destanı Asaf Halet Çelebi- Bütün Şiirler Behçet Necatigil- Bütün Şiirler Attila İlhan- Elde Var Hüzün Hilmi Yavuz- Büyüsün Yaz
Notlar
Tanpınar, Şiirler Nazım Hikmet- Kuva-yı Milliye Destanı Asaf Halet Çelebi- Bütün Şiirler Behçet Necatigil- Bütün Şiirler Attila İlhan- Elde Var Hüzün Hilmi Yavuz- Büyüsün Yaz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cumhuriyet döneminin önemli şairleri hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ02 | Cumhuriyet devriminin yeni şiir hareketlerindeki rolünü açıklar. |
ÖÇ03 | Tanpınarın şiir dünyası hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ04 | Nazım Hikmetin Türk şiirindeki yerini belirtir. |
ÖÇ05 | Asaf Halet Çelebinin şiir dünyasını açıklar. |
ÖÇ06 | Behçet Necatigilin şiir dünyasını açıklar. |
ÖÇ07 | Attila İlhanın şiir dünyasını açıklar. |
ÖÇ08 | Hilmi Yavuzun Türk şiirindeki yerini belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Tanpınar, Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Tanpınarın şiirlerinin çözümlenmesi. | Tanpınar, Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Nazım Hikmetin şiirlerinin çözümlenmesi. | Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Asaf Halet Çelebinin şiirlerinin çözümlenmesi. | Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Behçet Necatigil, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Behçet Necatigilin şiirlerinin çözümlenmesi. | Behçet Necatigil, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Attila İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. | Attila İlhan, Elde Var Hüzün | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Attila İlhanın şiirlerinin çözümlenmesi. | Attila İlhan, Elde Var Hüzün | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. | Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Hilmi Yavuzun şiirlerinin çözümlenmesi | Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Uygulama I (Metin Analizi I) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Uygulama II (Metin Analizi II) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |