BTE1735 Öğretim Teknolojileri Kuram ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE1735
Ad Öğretim Teknolojileri Kuram ve Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme ve öğretim süreçlerindeki öğretim teknolojilerinin özellik ve rollerini anlayıp kullanmak için gereken kuramsal bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Klasik ve çağdaş öğrenme kuramları, öğrenme ve öğretimde yeni teknolojiler, yeni öğrenme ortamları, yeni okuryazarlıklar, yaşam boyu öğrenme, öğretim teknolojileri kuram ve uygulama ilişkisi, öğretim teknolojileri ve etik.

Dersin Ön Koşulu

yok.

Kaynaklar

Çağıltay, K, Göktaş, Pegem Akademi Öğretim Teknolojilerinin Temelleri

Notlar

Illeris, K. 2018 Contemporary theories of learning: learning theorists... in their own words. Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik öğrenme kuramlarını karşılaştırır.
ÖÇ02 Öğretimde teknolojileri alanında küresel bir bakış açısının çerçevesini açıklar.
ÖÇ03 Çağdaş öğrenme kuramlarını tartışır.
ÖÇ04 Öğretim teknolojilerinin kuramsal temellerini tanımlar.
ÖÇ05 Öğrenme amaçlarına uygun öğretim yaklaşımı, teknolojisi ve materyallerini seçer.
ÖÇ06 Öğrenme kuramlarının öğretim teknolojileri uygulamaları ile bağlantısını tartışır.
ÖÇ07 Yenilikçilik ve öğretim teknolojileri ilişkisini açıklar
ÖÇ08 Yeni öğrenme ortamlarını açıklar
ÖÇ09 Yeni okuryazarlıkları açıklar
ÖÇ10 Öğrenme sürecinde kullanılan öğretim teknolojilerinin rolünü açıklar
ÖÇ11 Bir öğretim amacına uygun öğretim teknolojisi planı geliştirir.
ÖÇ12 Öğretim teknolojilerinde etiğin önemini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı. Öğretim teknolojilerinin tanım ve kavramları İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Davranışçılık İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Bilişsel kuramlar İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Yapılandırmacılık İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çağdaş öğrenme kuramları İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Çağdaş öğrenme kuramları ve klasik öğrenme kuramların karşılaştırılması İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Öğretim ve öğrenme yaklaşımlarının farkları İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar proje ödev Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Bilgi toplumu ve üst düzey öğrenme amaçları İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Yenilikçilik ve öğretim teknolojileri İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Yeni öğrenme ortamları İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yeni okuryazarlıklar İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Öğretim teknolojileri ve yaşam boyu öğrenme İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Öğretim teknolojisi planı geliştirme İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Öğretim teknolojileri ve etik İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm haftaların konularının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm haftaların konularının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 09:20