ADE803 Karşılaştırmalı Dilbilgisi ve Almancanın Öğretimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE803
Ad Karşılaştırmalı Dilbilgisi ve Almancanın Öğretimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Almanca eğitimi ile karşılaştırmalı dilbilgisi arasındaki ilişkiyi öne çıkarmaktır

Dersin İçeriği

Bu derste önce kuramsal dilbilgisi kuramları anlatılır. Daha sonra uygulamalı dilbilim genel hatlarıyla tanıtılır. Bir sonraki aşamada ise karşılaştırmalı dilnilgisi ile almanca eğitimi arasındaki ilişki örneklerle anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için önkoşul yoktur

Kaynaklar

Kontrastive Linguistik und Fremdsprachendidaktik Iberoromanisch - Deutsch: Studien zu Morphosyntax, Mediensprache, Lexikographie und ... ... und Unterrichtsentwicklung) von Daniel Reimann | 2014

Notlar

Wortschatz, Wortschätze im Vergleich und Wörterbücher: Methoden, Instrumente und neue Perspektiven (Kontrastive Linguistik / Linguistica contrastiva, Band 3) Buch 1 von 7: Kontrastive Linguistik/Linguistica contrastiva | von Sibilla Cantarini | 2014


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci uygulamalı dilbilimin önemini kavrar
ÖÇ02 Öğrenci Karşılaştırmalı dilbilgisinin işevlerini görür
ÖÇ03 Öğrenciler Türkçenin dil yapısını daha iyi anlar
ÖÇ04 Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri keşfeder
ÖÇ05 Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikler görmek suretiyle daha kolay öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Almanca - Türkçe yazı sisteminin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi Ders kitabı ve ek materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Almanca - Türkçe ses bilgisinin (fonetiğin) karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Almanca - Türkçe fonolojik sistemin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Almanca - Türkçe omorfolojinin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Almanca - Türkçe sentaks sisteminin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Almanca - Türkçe anlambilimsel özel durumlar Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Türkçe - Almanca pragmatik özel konular Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konularla ilgili serbest okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Türkçe -ve Almancada sözcük türleri Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Türkçe -ve Almancada isimler Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkçe -ve Almancadaki sıfatların karşılaştırılması ve karşılaştırma sonuçlarının dil öğrenimine yansıması Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Belirteçlerin karşılaştırılması ve karşılaştırma sonuçlarının dil öğrenimine yansıması Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkçe -ve Almancadaki fiillerin karşılaştırılması ve karşılaştırma sonuçlarının dil öğrenimine yansıması Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkçe -ve Almancadaki fiillerin zaman kategorisi Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türkçe -ve Almancadaki fiillerin çatı kategorisi Ders kitabı ve yardımcı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konularla ilgili serbest okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 10:11