Genel Bilgi
Kod | ADE848 |
Ad | Çağdaş Edebiyat Öğretim Yöntemleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretiminde edebi metinlerin işlevini ve etkisini fark etmek ve çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri araştırılarak irdelenecek ve alanla ilgili kuramlar yabancı dil eğitimi bağlamında analiz edilecek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Jürgen Belgrad & Martmut Melenk (1996). Literarisches Verstehen - Literarisches Schreiben - Positionen und Modelle zur Literaturdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag Waldmann, Günter (1999). Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht. Grundriss einer produktiven Hermeneutik. 2. korr. Auflage. Baltmannsweiler: Schneider. Ingo Scheller (2016). Szenisches Interpretation. Seelze: Kett Verlag Gerhard Haas (2001). Handlungs-und Produktionsorientierter Literaturunterricht. Hannover: Kalmeyersche Verlag
Notlar
Munise Aksöz (Yıldırım) (2012). Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi. Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uygular |
ÖÇ02 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini kavrar |
ÖÇ03 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin amacını öğrenir |
ÖÇ04 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini yabancı dil dersinde kullanır |
ÖÇ05 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin yabancı dil dersine etkisini çözer |
ÖÇ06 | Eylemsel ve üretimsel edebiyat öğretim yöntemini öğrenir ve kavrar |
ÖÇ07 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan eylemsel ve üretimsel edebiyat öğretim yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayır teder |
ÖÇ08 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan eylemsel ve üretimsel edebiyat öğretim yöntemini yabancı dil dersinde işlevini sorgular |
ÖÇ09 | Sahnesel yorumlama yöntemini öğrenir ve kavrar |
ÖÇ10 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan sahnesel yorumlama yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayırt eder |
ÖÇ11 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan sahnesel yorumlama yönteminin yabancı dil dersinde işlevini sorgular |
ÖÇ12 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin etkisinin farkına varır |
ÖÇ13 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini doğru zamanda uygular |
ÖÇ14 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini karşılaştırır |
ÖÇ15 | Bilimsel çalışmalarda çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemler hakkında genel bir tekrar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretiminde yeri | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretimine etkisi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yönteminin kapsamlı incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yönteminin özelliklerinin incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yönteminin aşamaları ve tekniklernin incelemesi ve örnek uygulamaların incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yöntemine yönelik kaynakların taranması ve yöntem hakkında tartışılması | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sahnesel yorumlama yönteminin kapsamlı incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Sahnesel yorumlama yönteminin özelliklerinin incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sahnesel yorumlama yönteminin aşamaları, teknikleri ve örnek uygulamalarının incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sahnesel yorumlama yöntemine yönelik kaynakların taranması ve analiz edilmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini farklı kaynaklardan tarama ve eleştirel yaklaşımla tartışma | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci Sunumu: Çağdaş Öğretim yöntemleri ile ilgili görüş | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci Sunumu: Çağdaş Öğretim yöntemleri ile ilgili öneriler | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |