Genel Bilgi
Kod | ADE835 |
Ad | Öğrenme Güdüsü ve Yeni Teknoloji Kullanımı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme sürecini olumsuz etkileyen faktörlerin doğru tespiti ve bu süreç içerisinde yeni teknolojik araçların gerek yanlış gerekse eksik (veya hiç kullanılmamasından) dolayı kaynaklanan olumsuzlukların giderilmesi amaçlanmaktadır. Her bir yeni teknolojik aracın olumlu ve olumsuz etkileri irdelenerek öğrenme sürecini olumlu etkileyecek ders modelleri geliştirilmektedir.
Dersin İçeriği
Yeni teknolojik araçların öğrencinin motivasyonuna etkisi ve bu etkisini uzun süreli devam ettirilebilmesi için nelerin yapılması gerektiği kuramsal ve uygulamalı olarak ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnternet temelli eğitimi açıklar |
ÖÇ02 | İnternet temelli eğitimin özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | İnternet temelli Eğitim için proje planlar |
ÖÇ04 | Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ05 | Eğitim teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramları açıklar |
ÖÇ06 | Heckhausen'in öğrenme motivasyonu formülünü açıklar. |
ÖÇ07 | İçsel motivasyon kavramını açıklar. |
ÖÇ08 | Dışsal motivasyon kavramını açıklar. |
ÖÇ09 | ARCS motivasyon tasarım modelini açıklar. |
ÖÇ10 | Spitzer'e göre motivasyon faktörlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güdüleme | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
2 | öğrenmeye güdülenme | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
3 | Motivasyonel tasarım: 1-ARCS - Modeli | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
4 | 2-Süper Motivation | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
5 | internet ve motivasyon | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
6 | İnternet projeleri ve teknik olanaklar | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
7 | Derste öğretmenin rolü | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ders aracı olarak internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
10 | Almanca derslerinde internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
11 | Ders hazırlık sürecinde kullanılabilecek web sayfaları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
12 | Hypertext: nedir? | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
13 | Hypertext: dezavantajları ve sorunları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
14 | Bilgisayar destekli öğretimin olası olumsuz yanları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
15 | Almanca dersinin teknik şartları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |