Genel Bilgi
Kod | ADE830 |
Ad | İkinci Yabancı Dil Öğret./Öğrenimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
ADE 829 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması
Dersin İçeriği
ADE 829 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar. |
ÖÇ02 | Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır. |
ÖÇ04 | İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder. |
ÖÇ05 | İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler. |
ÖÇ06 | Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir. |
ÖÇ07 | İkinci Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
4 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 4 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |