Genel Bilgi
Kod | ADE829 |
Ad | İkinci Yabancı Dil. Öğret./Öğrenimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması
Dersin İçeriği
Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar. |
ÖÇ02 | Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır. |
ÖÇ04 | İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder. |
ÖÇ05 | İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler. |
ÖÇ06 | Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir. |
ÖÇ07 | İkinci Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirir. |
ÖÇ08 | Yabancı dil öğrenme teorilerini tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Uygulamalı ders işlenişi 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Uygulamalı ders işlenişi 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Uygulamalı ders işlenişi 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Uygulamalı ders işlenişi 4 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |