ADE829 İkinci Yabancı Dil. Öğret./Öğrenimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE829
Ad İkinci Yabancı Dil. Öğret./Öğrenimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması

Dersin İçeriği

Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.

Notlar

İnternette ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar.
ÖÇ02 Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar.
ÖÇ03 Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır.
ÖÇ04 İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder.
ÖÇ05 İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler.
ÖÇ06 Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir.
ÖÇ07 İkinci Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirir.
ÖÇ08 Yabancı dil öğrenme teorilerini tanımlar ve açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 3 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 3 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Uygulamalı ders işlenişi 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Uygulamalı ders işlenişi 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Uygulamalı ders işlenişi 3 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Uygulamalı ders işlenişi 4 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:11