Genel Bilgi
Kod | ADE828 |
Ad | Karşılaştırmalı Yazın Bilimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Amacı / Hedefi
Karşılaştırmalı yazın biliminin yazınsal kişilik gelişimindeki önemi ve batı kültürünün kavraması
Dersin İçeriği
Karşılaştırmalı yazın bilimi ve önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Holdheim, W. W. (1972). Komparatistik und Literaturtheorie. arcadia, 7(2), 297.
Notlar
Schneider, J. (Ed.). (2009). Methodengeschichte der Germanistik. Walter de Gruyter.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın ve diğer bilimler içerisindeki önemini kavrar |
ÖÇ02 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin ana kavramlarını temsil eden önyargı, yabancı -öz , stereotip leri irdeler ve tarih içerisinde kültürlerarasılıktaki etki unsurunu seçilmiş eserler aracılığı ile irdeler |
ÖÇ03 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın felsefesi ile ilgili ilintisini önemli batılı ve doğulu düşünürlerin yazılarında kavrar |
ÖÇ04 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin tarihçesini belirlemiş olan Fransız Okulu ve Amerikan okulunun üniversite kürsülerinin gelişimine sağladığı eleştirel katkıyı irdeler |
ÖÇ05 | Karşılaştırmalı Yazınbilimde çevirinin önemini ünlü seyyah ve gezginlerin kültürlerarasılığa olumlu ve olumsuz etkilerini eserler bazında irdeler |
ÖÇ06 | Batı ve Doğu kültürünü medyalararası ve metinlerarasılık zeminde tarihten günümüze kronolojik olarak alımlar |
ÖÇ07 | Yazınsal bir tür olan seyahatnameler aracılığı ile öz ve yabancı kavramlarını ve önemli temsilcilerini bilir |
ÖÇ08 | Karşılaştırmalı yazının dünya yazını içerisindeki yeri ve önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı yazınbilime giriş: İmge, Önyargı, Stereotip kavramlarını bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin tarihçesi ve Uluslar Ölçütündeki Yansıması: Antik, Ortaçağ kavramlarını bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | 18. ve 19. yüzyıl karşılaştırmalı yazınbilimin tarihçesini öğrenir | Goethe , Madame de Stael, Herder 'in birincil eserlerinin irdelenimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Doğu kültürünün batıdaki yansımasını öğrenir | Madame de Stael ve onun yazınbilimdeki etkisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Alman kültürünün doğuya imge, önyargı, öz ve yabancı kavramları çerçevesinde yansıtılmasını eleştirir | Daniel Caspar von Lohenstein 'in İbrahim Bassa ve İbrahim Sultan adlı eserlerinde Alman kültürü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Heinrich Heine'nin eserlerini öğrenir | Heinrich Heine'nin Almansor adlı eserinde Endelüs emevi devleti doğu ve batının savaşı ve reconquista | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Alman Kültüründe Türk İmgesi ve Tarihçesini kavrar | Tannhauser ve Türklerin kökeni hakkında Almanların tarihteki varsayımları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Alman Baladlarında Türk İmgesi konusunu irdeler | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Alman vaazlarında Türk İmgesi kavramını irdeler | Martin Luther ve Abraham a Sancta Clara | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | Osmanlının 16.- 19. yüzyıla kadar Avrupadaki doğu imgesini belirlemesini irdeler | Busbeq ve Lady Montagunun Mektupları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Doğunun 18. ve 19 yüzyılda Avrupa'daki gizemli imgesi ve Doğu modasını öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Batının 18. ve 19. yüzyıldaki Doguda ki gizemli imgesi ve batı modasını öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Osmanlı dönemi şair ve yazarlarda Avrupa İmgesini irdeler | Cenap Şahabettin ve eserleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Anadolu topraklarında 19 yüzyılda bir Alman Seyyahı öğrenir | Edmund Naumann ve eseri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |