Genel Bilgi
Kod | ADE825 |
Ad | Türkçe ve Almanca Yazın Kavramlarının Karşılaştırılması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkçe de Almanca da var olan yazın kavramlarını ortaya koymak ve farklarının ne olduğunun bilincine varmak
Dersin İçeriği
Türkçe ve Almanca yazın kavramlarının karşılaştırılması ve farklarının ortaya konması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yazınsal türler, Kısa Anlatı türleri ve Öğretimi, biçemler ve uygulamalı öğretimi, Handlungs- und prdıktionsorientierter Literaturunterricht
Notlar
Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht (G. Waldmann)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması. |
ÖÇ02 | Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerini kazanır. |
ÖÇ03 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
ÖÇ04 | Alman ve Türk edebiyatı ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
ÖÇ05 | Analitik, eleştirel düşünme becerilerini kazanır. |
ÖÇ06 | Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisini kazanır. |
ÖÇ07 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesini kazanır. |
ÖÇ08 | Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ09 | Alman Edebiyatı Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerileri kazanır. |
ÖÇ10 | Alman ve Türk edebiyatı öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerini kazanır |
ÖÇ11 | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ12 | Alman ve Türk edebiyatındaki türleri karşılaştırır ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. |
ÖÇ13 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkçe ve Almanca fabl yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Türkçe ve Almanca masal yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Türkçe ve Almanca efsane yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Türkçe ve Almanca menkıbe yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Türkçe ve Almanca destan yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Türkçe ve Almanca kısa öykü yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Türkçe ve Almanca nuvel yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkçe ve Almanca anekdot yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Türkçe ve Almanca schwank yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Türkçe ve Almanca takvim hikayeleri yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Türkçe ve Almanca roman yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Türkçe ve Almanca roman yazın türlerini kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Türkçe ve Almanca tarihi roman yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Türkçe ve Almanca macera roman yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler | işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazrılık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |