ADE804 Karşılaştırmalı Dilbilgisi ve Almancanın Öğretimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE804
Ad Karşılaştırmalı Dilbilgisi ve Almancanın Öğretimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı Almanca eğitimi ile karşılaştırmalı dilbilgisi arasındaki ilişkiyi öne çıkarmaktır

Dersin İçeriği

.Önce kuramsal dilbilgisi kuramları anlatılır. Daha sonra uygulamalı dilbilim genel hatlarıyla tanıtılır. Bir sonraki aşamada ise karşılaştırmalı dilnilgisi ile almanca eğitimi arasındaki ilişki örneklerle anlatılır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için önkoşul yoktur

Kaynaklar

Im Zeichen der Kontrastivität: Einblicke in die Dimension der Kontrastivität in der linguistischen Forschung anhand ausgewählter Studien von Anna Hanus, Iwona Szwed, et al. | 2023

Notlar

Contrastivica II: Aktuelle Studien zur Kontrastiven Linguistik Deutsch- Spanisch-Portugiesisch II (Romanische Sprachen und ihre Didaktik) von Nely Iglesias Iglesias, Andre Klump, et al. | 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci uygulamalı dilbilimin önemini kavrar
ÖÇ02 Öğrenci Karşılaştırmalı dilbilgisinin işevlerini görür
ÖÇ03 Öğrenciler Türkçenin dil yapısını daha iyi anlar
ÖÇ04 Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri keşfeder
ÖÇ05 Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikler görmek suretiyle daha kolay öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkçe ve almanca zaman farklılıklarının neden olduğu problemler Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkçe ve Almanca fiillerde kip (modus) Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kip ile zamanlar arasındaki farklar Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Almanca ve Türkçe fiillerde şahıs kategorisi Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Türkçe ve Almanca fiillerde çekim ve yarattığı sorunlar Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Almanca ve Türkçede bağlaçlar Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bağlaçların yarattığı öğrenme sorunları Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders materyallerini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Türkçe ve Almanca belirteçlere genel bir bakış Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Almanca ve Türkçede zaman belirteçleri, sebep belirteçleri Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkçe ve Almanca yer belirteçleri ve tarz belirteçleri Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkçe ve Almancadaki ilgeçlerler Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkçe ve Almancadaki ünlemler Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türkçe ve Almancadaki partikeller Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bütün konuların tekrarı Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:00