Genel Bilgi
Kod | ADE804 |
Ad | Karşılaştırmalı Dilbilgisi ve Almancanın Öğretimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı Almanca eğitimi ile karşılaştırmalı dilbilgisi arasındaki ilişkiyi öne çıkarmaktır
Dersin İçeriği
.Önce kuramsal dilbilgisi kuramları anlatılır. Daha sonra uygulamalı dilbilim genel hatlarıyla tanıtılır. Bir sonraki aşamada ise karşılaştırmalı dilnilgisi ile almanca eğitimi arasındaki ilişki örneklerle anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Im Zeichen der Kontrastivität: Einblicke in die Dimension der Kontrastivität in der linguistischen Forschung anhand ausgewählter Studien von Anna Hanus, Iwona Szwed, et al. | 2023
Notlar
Contrastivica II: Aktuelle Studien zur Kontrastiven Linguistik Deutsch- Spanisch-Portugiesisch II (Romanische Sprachen und ihre Didaktik) von Nely Iglesias Iglesias, Andre Klump, et al. | 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci uygulamalı dilbilimin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Öğrenci Karşılaştırmalı dilbilgisinin işevlerini görür |
ÖÇ03 | Öğrenciler Türkçenin dil yapısını daha iyi anlar |
ÖÇ04 | Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri keşfeder |
ÖÇ05 | Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikler görmek suretiyle daha kolay öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkçe ve almanca zaman farklılıklarının neden olduğu problemler | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe ve Almanca fiillerde kip (modus) | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kip ile zamanlar arasındaki farklar | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Almanca ve Türkçe fiillerde şahıs kategorisi | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türkçe ve Almanca fiillerde çekim ve yarattığı sorunlar | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Almanca ve Türkçede bağlaçlar | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bağlaçların yarattığı öğrenme sorunları | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Türkçe ve Almanca belirteçlere genel bir bakış | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Almanca ve Türkçede zaman belirteçleri, sebep belirteçleri | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkçe ve Almanca yer belirteçleri ve tarz belirteçleri | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkçe ve Almancadaki ilgeçlerler | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkçe ve Almancadaki ünlemler | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkçe ve Almancadaki partikeller | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bütün konuların tekrarı | Öğretim elemanının önerdiği ve öğrencilerin araştırdığı materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |