Genel Bilgi
Kod | ADES800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrenilen kuramsal bilgilerin bu uygulanması amacıyla bir seminer çalışması yapılması ve sunulması
Dersin İçeriği
Öğrenci, bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri bu seminerde uygular.
Dersin Ön Koşulu
1. yarıyıl derslerini başarmış olmak
Kaynaklar
Kompaktwissen Wissenschaftliches Arbeiten: Eine Anleitung zu Techniken und Schriftform (Reclams Universal-Bibliothek) von Yomb May | 2010
Notlar
Wissenschaftliches Arbeiten: Einfach erklärt & praxisnah präsentiert – Mithilfe von Checklisten, Tipps und Praxisbeispiele... Wissenschaftliches Arbeiten: Einfach erklärt & praxisnah präsentiert – Mithilfe von Checklisten, Tipps und Praxisbeispielen zu maximalem Erfolg bei Deiner Haus-, Bachelor- oder Masterarbeit! von Nadja Heidrich | 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ03 | Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. |
ÖÇ04 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ05 | Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. |
ÖÇ06 | Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ07 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ08 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ09 | Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin seçtiği konu | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin diibilim ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin çeviri alanı ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin edebiyat yöntemleri ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin edebiyat ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin dil eğitimi ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin dilbilimi kavramları | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin edebiyat kavramları | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin dil eğitim yöntemleri | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dil de konuşma becerisi ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dilde yazma becerisi ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dilde okuma becerisi ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin yabancı dilde gramer eğitimi ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin karşılaştırmalı edebiyat ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin ders kitaplarının incelenmesi ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin dil yöntemlerinin edebiyat öğretiminde kullanılması ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Öğrencinin seçtiği konu örneğin çeviri eserlerinin karşılaştırılması ile ilgili | Kütüphanede kaynak tarama okuma not tutma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 25 | 5 | 125 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |