ADE749 Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE749
Ad Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk ve gençlik edebiyatının amacı değişen yaşam koşullarıyla ortaya çıkan çağdaş edebiyat ürünleri ve konularının çocuk dünyasına uygunluğunu irdelemektir.

Dersin İçeriği

Çocukların gelişim özellikleri; duygu, düşünce ve hayal dünyaları, çocuk edebiyatının özellikleri ve önemi, çocuk edebiyatının tarihi gelişimi, çocuk edebiyatı metinleri ve özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu yoktur

Kaynaklar

Öğretim elemanının hazırladığı ders notu

Notlar

Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Kaminski, W. (1998). Einführung in die Kinder und Jugendliteratur. München: Juventa Brunken, O. (1990). Geschichte der Deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk edebiyatının genel edebiyatın alt türü olduğunu kavrar
ÖÇ02 Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Bulunması Gereken Özellikleri tanır.
ÖÇ03 Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine yönelik katkısını değerlendirir.
ÖÇ04 Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikleri Fark Eder.
ÖÇ05 Çocuk edebiyatı eserlerinin okurun dil gelişimine olumlu yönde katkı sağladığını görür
ÖÇ06 Çocuk edebiyatının okuma becerisine katkı sağladığını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuğun Tanımı, Çocuk ve Edebiyat Ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Çocukluk kavramının tanımı Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Avrupa'da çocuk edebiyatının gelişimi Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
4 Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Bulunması Gereken Özellikler Bir eserde bulunması gereken özellikleri örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
6 Çağdaş Çocuk Edebiyatı Çağdaş çocuk edebiyatı incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kitap incelemesi Çocuk edebiyatı kitaplarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Edebiyatta Çocuk Gerçekliği Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Dünyada Çocuk Edebiyatının Gelişimi Dünyada çocuk edebiyatının gelişimini özetleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Çocuk Edebiyatı türleri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Çocuk edebiyatı türü olarak masal Masal ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı 1 Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Çocuk edebiyatı türü olarak masal ve masalların çocuğun gelişimine olumlu veya olumsuz katkısı Masalların neler olduğunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Halk masallarının özellikleri Masalların özelliklerinin bilinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 03:05