Genel Bilgi
Kod | ADE749 |
Ad | Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk ve gençlik edebiyatının amacı değişen yaşam koşullarıyla ortaya çıkan çağdaş edebiyat ürünleri ve konularının çocuk dünyasına uygunluğunu irdelemektir.
Dersin İçeriği
Çocukların gelişim özellikleri; duygu, düşünce ve hayal dünyaları, çocuk edebiyatının özellikleri ve önemi, çocuk edebiyatının tarihi gelişimi, çocuk edebiyatı metinleri ve özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu yoktur
Kaynaklar
Öğretim elemanının hazırladığı ders notu
Notlar
Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Kaminski, W. (1998). Einführung in die Kinder und Jugendliteratur. München: Juventa Brunken, O. (1990). Geschichte der Deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk edebiyatının genel edebiyatın alt türü olduğunu kavrar |
ÖÇ02 | Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Bulunması Gereken Özellikleri tanır. |
ÖÇ03 | Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine yönelik katkısını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Özellikleri Fark Eder. |
ÖÇ05 | Çocuk edebiyatı eserlerinin okurun dil gelişimine olumlu yönde katkı sağladığını görür |
ÖÇ06 | Çocuk edebiyatının okuma becerisine katkı sağladığını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun Tanımı, Çocuk ve Edebiyat | Ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Çocukluk kavramının tanımı | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Avrupa'da çocuk edebiyatının gelişimi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Bulunması Gereken Özellikler | Bir eserde bulunması gereken özellikleri örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Çağdaş Çocuk Edebiyatı | Çağdaş çocuk edebiyatı incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kitap incelemesi | Çocuk edebiyatı kitaplarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Edebiyatta Çocuk Gerçekliği | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Dünyada Çocuk Edebiyatının Gelişimi | Dünyada çocuk edebiyatının gelişimini özetleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çocuk Edebiyatı türleri | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çocuk edebiyatı türü olarak masal | Masal ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı 1 | Konu ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çocuk edebiyatı türü olarak masal ve masalların çocuğun gelişimine olumlu veya olumsuz katkısı | Masalların neler olduğunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Halk masallarının özellikleri | Masalların özelliklerinin bilinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |