ADE1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TAHİR BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, master süresince öğrencinin karşılaşacağı her türlü sorunun tartışılması ve çözüm bulunması amacını taşır.

Dersin İçeriği

Gerek ders aşamasında, gerekse tez yazma aşamasında öğrencinin karşılaşacağı teorik ya da pratik sorunların tartışılması

Dersin Ön Koşulu

Ders için önkoşul yoktur

Kaynaklar

Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation von Martin Kornmeier | 2021

Notlar

Bestnote ohne Pauken – das Geheimnis der Super-Schüler: Wie du sofort bessere Noten schreibst. Clever lernen dank effektiver Lerntechniken von Michael Bergmeier | 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci bilimde etik değerlere uyar
ÖÇ02 Bilimsel çalışmada karşılaştığı sorunları çözer
ÖÇ03 Alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
ÖÇ04 Çalışacağı konu alanını belirler.
ÖÇ05 Araştırma problemini belirler.
ÖÇ06 Öğrenci bağımsız çalışma yeteneği kazanır
ÖÇ07 Öğrenci master çalışmasını yazmayı başarır
ÖÇ08 Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
ÖÇ09 Alanıyla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ10 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci, problem yaşadığı konuları danışmanıyla tartışır. Ya da tez danışmanı, öğrencisinin öğrenmesini istediği konuları anlatır. Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Alanıyla ilgili temel ve önemli kaynakları belirleme. Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Belirlenen çalışma alanı ve konusuyla ilgili kaynak taraması Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Bu dersin sınavı yoktur Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Çalışmaya ilişkin içerik taslağının değerlendirilmesi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma ön raporunun teslimi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
11 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Çalışmayla ilgili sürecin değerlendirilmesi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışmayla ilgili kapsam, sınırlılık ve içerik taslağının gözden geçirilmesi. Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bu dersin sınavı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 10:22