Genel Bilgi
Kod | ADE748 |
Ad | Didaktisierung von authentischen Texten und deren Einsatz im DaF-Unterricht II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğreticinin bağımsız bir şekilde materyal hazırlayabilmesi için kuramsal bilgi ve uygulamalı becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Özgün materyal (metin) nedir sorusundan hareketle bu tür metinlerin ders içerisinde nasıl kullanılabileceği, kullanım zorluklarını, hangi ölçütlere göre seçilip derse uygun hale getirilmeleri gerektiği konularını irdeleyerek bağımsız şekilde ders içim özgün metinler/mataryeller hazırlayabilme becerisini kazandırmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metin türlerini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Dersin amacına uygun metinler seçer |
ÖÇ03 | Öğrencinin seviyesine ugun şekilde özgün metinleri üzerinde değişiklik ve uyarlamalar yapar |
ÖÇ04 | Metnin anlaşılmasına yönelik uygun alıştırmalar hazırlar. |
ÖÇ05 | Pasif alıştırma türlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Yarı pasif alıştırma türlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Aktif alıştırma türlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Soru sorma tekniklerini açıklar. |
ÖÇ09 | Bütün aşamaları ile metin çalışması planlar. |
ÖÇ10 | Öğrenme stratejilerini açıklar. |
ÖÇ11 | Storch'a göre DaF'ta öğrenme hedeflerinin neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ12 | Öğrenme ve anlama metinleri özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özgün metinler yardımıyla Almanca öğrenme motivasyonunun desteklenmesi | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Öğretim materyalinin seçimindeki ölçütler | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Bir metnin dilsel yükünü Mind- Mapping aracılığıyla azaltılması | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Metne yaklaşım stratejileri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İşaretlemek, Yapılandırmak | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Textpuzzle | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Öğrenciler tarafından hazırlanan materyallerin analizi. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ders modelleri:Almanca dersinde metinlerle çalışma | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Yabancı dil dersleri için alıştırma çeşitleri, pasif alıştırma çeşitleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Yarı pasif ve aktif alıştırma çeşitleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Soru sorma teknikleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Edebi metinlerin yabancı dil dersinde kullanımı | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Proje sunumu | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Proje değerlendirmeleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |