ADE748 Didaktisierung von authentischen Texten und deren Einsatz im DaF-Unterricht II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE748
Ad Didaktisierung von authentischen Texten und deren Einsatz im DaF-Unterricht II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğreticinin bağımsız bir şekilde materyal hazırlayabilmesi için kuramsal bilgi ve uygulamalı becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Özgün materyal (metin) nedir sorusundan hareketle bu tür metinlerin ders içerisinde nasıl kullanılabileceği, kullanım zorluklarını, hangi ölçütlere göre seçilip derse uygun hale getirilmeleri gerektiği konuları işlenerek herhangi bir kaynağa bağımlı olmadan ders için özgün metinler/mataryeller hazırlanması gerçekleştirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.

Notlar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Metin türlerini ve özelliklerini bilir.
ÖÇ02 Dersin amacına uygun metinler seçer
ÖÇ03 Öğrencinin seviyesine ugun şekilde özgün metinleri üzerinde değişiklik ve uyarlamalar yapar
ÖÇ04 Metnin anlaşılmasına yönelik uygun alıştırmalar hazırlar.
ÖÇ05 Pasif alıştırma türlerini açıklar.
ÖÇ06 Yarı pasif alıştırma türlerini açıklar.
ÖÇ07 Aktif alıştırma türlerini açıklar.
ÖÇ08 Soru sorma tekniklerini açıklar.
ÖÇ09 Bütün aşamaları ile metin çalışması planlar.
ÖÇ10 Öğrenme stratejilerini açıklar.
ÖÇ11 Storch'a göre DaF'ta öğrenme hedeflerinin neler olduğunu açıklar.
ÖÇ12 Öğrenme ve anlama metinleri özelliklerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Özgün metinler yardımıyla Almanca öğrenme motivasyonunun desteklenmesi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Öğretim materyalinin seçimindeki ölçütler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bir metnin dilsel yükünü Mind- Mapping aracılığıyla azaltılması İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Metne yaklaşım stratejileri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İşaretlemek, Yapılandırmak İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Textpuzzle İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Öğrenciler tarafından hazırlanan materyallerin analizi. İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ders modelleri:Almanca dersinde metinlerle çalışma İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yabancı dil dersleri için alıştırma çeşitleri, pasif alıştırma çeşitleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Yarı pasif ve aktif alıştırma çeşitleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Soru sorma teknikleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Edebi metinlerin yabancı dil dersinde kullanımı İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Proje sunumu İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Proje değerlendirmeleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.12.2024 02:36