Genel Bilgi
Kod | ADE732 |
Ad | Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Kuramsal ve uygulamalı olarak bir altyapının oluşturularak ders içerisinde yeni teklonojik araçların kullanılabilirliğini irdelemek ve bu yönde proje ve materyal geliştirmek.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin öğrenme sürecini olumsuz etkileyen ana faktörlerden biri, geleneksel öğretim ve öğrenme ortamı, zaman ve mekandaki sınırlılıklar, kalabalık sınıflar ve teknik medyanın yetersiz ve yanlış kullanımıdır. Bu olumsuz faktörleri ortadan kaldırmak ve bireysel öğrenmeyi sağlamak için özellikle İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra çeşitli yöntemler geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunulmuştur. Bunların arasında bilgisayar destekli öğrenme ve öğrenme sürecinde internetin kullanımı günümüzde özellikle ön plana çıkmaktadır. Ders içerisinde internetin kullanımı, online uygulamalar ve yabancı dil öğretimine yönelik yazılımların incelenmesi bu seminerin ağırlık noktasını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
- Baumgartner, P./ Payr, S. (1999), Lernen mit Software (2. Auflage), Innsbruck: Studien Verlag. - Betz, M (2000), „Curriculum, Instruction and the Internet” (Online Publikation), http://ifets.ieee.org/discusssions/discuss_jan2000.htlm (14.09.2001). - Issing, Ludwig J. (1997), „Instruktionsdesign für Multimedia“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 195-220. - Bubenheimer, Felix (2001), „E-Mail-Projekte im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht“, www.deutschservice.de/felix/daf/emdafkom.html. - Deimann, Markus (2002), „Motivationale Bedingungen beim Lernen mit Neuen Medien“, in: Medienunterstütztes Lernen – Beiträge von der WissPro-Wintertagung 2002, S. 61-70. - Eiwan, Barbara (1998), Lehren und Lernen mit dem Computer: Eine experimentelle Studie zum Einfluß von Lerner- und Programmerkmalen auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: S. Roderer Verlag. - Finselbach, Michael (2001), „Vorbedingungen für eine erfolgreiche Projektdurchführung mit E-Mail“, in: Internet praktisch im Unterricht, Martin Geisz (Mülheim: Verlag an der Ruhr), S. 20. - Grigoleit, Frank (1999), Internet im Unterricht, Kilchberg: SmartBooks Publishing AG. - Heyder, Friedrich (2000), Autorensysteme – Moderne Werkzeuge für die Schule: Hypermediaentwicklungsumgebungen als neuartige Lernarrangements zum multimedialen Dokumentieren und Präsentieren, Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag. - Huber, Peter (1999), Internet im Unterricht (2., überarbeitete Auflage), Neuried: Care-Line Verlag. - Moser, Heinz (2000), Abenteuer Internet: Lernen mit WebQuests, Zürich: Pestalozzianum Verlag. - Reihnberg, Falko (1986), „Lernmotivation“, in: Psychologie für die Erwachsenenbildung – Weiterbildung, Hrsg.: W. Sarges&R.Fricke (Göttingen: Hogrefe), S. 360-365. - Döring, Nicola (1997), „Lernen mit dem Internet“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 305-336. - Schulmeister, Rolf (1997), Grundlagen hypermedialer Lernsysteme (2., aktualisierte Auflage), München: Oldenbourg Verlag.
Notlar
Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnternet destekli eğitimi açıklar |
ÖÇ02 | Internet destekli eğitimin özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Inernet destekli eğitim için proje hazırlar |
ÖÇ04 | Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ05 | Eğitim teknolojisi ve bilgisayar destekli eğitmle iligli kavramları açıklar |
ÖÇ06 | "Lost in Hyperspace" olgusunu açıklar. |
ÖÇ07 | "Cognitive overhead" olgusunu açıklar. |
ÖÇ08 | "Serendipity-Effekt" olgusunu açıklar. |
ÖÇ09 | E-posta projeleri için gereksinimleri açıklar. |
ÖÇ10 | ARCS motivasyon tasarım modelini açıklar. |
ÖÇ11 | Medya okur yazarlığı kavramını açıklar. |
ÖÇ12 | Öğrenme kuramları ve yazılımlar arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Öğrenme motivasoynu | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Motivasyonel tasarım: 1-ARCS - Modeli | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | 2-Süper Motivation | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İnternet projeleri ve motivasyon | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | internet projeleri ve teknik koşulları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Derste öğretmenin rolü | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ders aracı olarak internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Yabancı dil derslerinde internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Ders hazırlık sürecinde internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Hypertext dezavantajları ve sorunları | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Almanca dersi için teknik şartlar | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Email Projeleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | WWW projeleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |