ADE729 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE729
Ad İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.

Dersin İçeriği

Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.

Notlar

İnrernette ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar
ÖÇ02 Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar
ÖÇ03 Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır.
ÖÇ04 İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder.
ÖÇ05 İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler.
ÖÇ06 Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir.
ÖÇ07 İkinciYabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir.
ÖÇ08 Yabancı dil öğrenme kuramlarını tanımlar ve açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.7-27, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.7-27, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.27-52, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.27-52, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 147-185, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 147-185, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 3 Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 147-185, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 87-147, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 87-147, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 3 Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 87-147, ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Uygulamalı ders işlenişi 1 Serindağ, E.: Doktora Tezi S.129-155, İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Uygulamalı ders işlenişi 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.129-155, İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Uygulamalı ders işlenişi 3 Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.129-155, İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
15 Uygulamalı ders işlenişi 4 İlgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:49