Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Otomotiv Teknolojisi | |
Kod | OTP119 |
Ad | Matematik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis YUSUF POLAT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile mantıklı düşünme, problem çözme ve soyut kavramları anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlanıyor. Öğrenciler bu ders ile matematiksel teorileri ve teknikleri kullanarak analitik düşünme yeteneklerini güçlendirirler. Ayrıca matematiksel modelleme ve uygulamalı problemlere çözüm üretme becerisini kazandırmayı hedeflenir.
Dersin İçeriği
Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler,Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı,Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler ,Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi,Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri,Trigonometrik fonksiyonlar,Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekicibil A., Sangün L., Adana Meslek Yüksekokulu Matematik 1 Ders Notları. Akdeniz, F. ,Dönmez, D. Temizyürek, A. ve Ark. 2003. Temel Matematik. Nobel kitabevi. Adana
Notlar
Konuyu içeren her kaynaktan yararlanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapar |
ÖÇ02 | Mesleğinde denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili uygulamalar yapmada ehildir. |
ÖÇ03 | Mesleğinde diziler ile ilgili uygulamalar yapmada yetkindir |
ÖÇ04 | Mesleğinde geometri ile ilgili problemleri çözebilir. |
ÖÇ05 | Mesleğinde trigonometri ile ilgili uygulamalar yapar |
ÖÇ06 | Doğru orantı ve ters orantı porblemlerini çözer. |
ÖÇ07 | Fonksiyon çözümleri ile ilgili temelleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimini edinir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci; temel teknik resim bilgisi doğrultusunda gerekli çizimleri yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını ilişkilendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hareket kontrol sistemlerine bakım onarım işlemleri uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını tarif eder. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, mesleğini cebirsel uygulamalarla ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını örneklerle açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını ayırederek inceler. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleğiyle ilgili teknik terimlerin İngilizcelerini ezberler. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini örneklerle açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve İşlemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
2 | Üslü Sayılar | Farklı ders kaynak çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Köklü Sayılar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Oran-Orantı | İnternet konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Polinomlar | Farklı ders kaynak çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Fonksiyonlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Birinci Dereceden Denklemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkinci Dereceden Denklemler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Trigonometri | Farklı ders kaynak çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Logaritma | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Eşitsizlikler | İnternet konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mutlak Değer | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Kümeler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Modüler Aritmetik | Farklı ders kaynak çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |