Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Otomotiv Teknolojisi | |
Kod | OTP136 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Kariyer kavramı, Kariyer planlaması, Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi, Bireysel kariyer gelişimi, Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri, İş görüşmesi, Kariyer planlama süreci, Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi, Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği, Yaşam boyu kariyer planlaması Emeklilikte kariyer planlaması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Notlar
Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyerle ilgili kavramları öğrenir kariyerini yönetme sürecine hakim olur |
ÖÇ02 | Kariyer sürecinde etkin kaynak kullanır |
ÖÇ03 | Değerlerini öğrenerek kariyerinin yönetiminde doğru kararlar verir. |
ÖÇ04 | Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin kavrar. |
ÖÇ05 | Öğrencinin kariyerine destek sağlayabilecek birimleri kullanır. |
ÖÇ06 | Kariyer sürecinde doğru kaynaklara ulaşır ve kaynakları etkin olarak kullanır. |
ÖÇ07 | Kariyerine yön verir. |
ÖÇ08 | Kısa ve uzun vadeli kariyer planını gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını ana hatlarıyla belirtir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci; temel teknik resim bilgisi doğrultusunda gerekli çizimleri yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını ilişkilendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hareket kontrol sistemlerine bakım onarım işlemleri uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını tarif eder. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, mesleğini cebirsel uygulamalarla ilişkilendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını örneklerle açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını ayırederek inceler. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleğiyle ilgili teknik terimlerin İngilizcelerini ezberler. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini örneklerle açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zeka ve Kişilik | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kişisel Özellikler | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kariyer yolunda fark yaratmanın anahtarı: Beceriler | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kariyer nedir? | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kariyerime nasıl hazırlanırım? | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu Sektörü | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Özel Sektör | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Akademi | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Girişimcilik | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yetenek Kapısı: İlk özgeçmişimi yazıyorum | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama ile mülakat teknikleri | Ders notlarını gözden geçirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |