Genel Bilgi
Kod | ALMZ101 |
Ad | Almancanın Yapısı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Almancanın günlük ve akademik kullanımında sıkça karşılaşılan dilbilgisi yapılarını yazılı ve sözlü iletişimde yerinde ve doğru kullanabilme becerileri kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Öğrencilerin Almanca dil becerilerinin gelişimi, dil yapılarının öğretilmesi, dil yapıları aracılığıyla anlam oluşturulması, sözcük ve cümle yapıları hakkında farkındalık yaratmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dreyer, H. ; Schmitt, R. (1991): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Verlag für Deutsch, München.
Notlar
A. Hering; M.Matussek (2002): Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache, Hueber Verlag, İsmaning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Almancayı yazılı ifadelerde doğru kullanır |
ÖÇ03 | Almancayı sözlü ifadelerde doğru kullanır |
ÖÇ04 | Almanca dil bilgisi kurallarını açıklar |
ÖÇ05 | Öğrenilen Almanca dil bilgisi kurallarını çeşitli bağlamlarda kullanır |
ÖÇ06 | Türkçe yapılarla olan benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır |
ÖÇ07 | Okuduğu ya da duyduğu metinlerdeki gramer yapıları çözümler |
ÖÇ08 | Günlük yaşamda konuşurken akıcı bir şekilde bu dil bilgisi yapılarını kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Almancada adların çekimi | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ad çakimlerinin tümcelerde kullanımı | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Adların metinlerde kullanımı | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ad çekiminin metinsellikteki önemi | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tarz eylemlerinin öznel kullanımı (sollen) | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik A. Hering/M.Matussek: Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tarz eylemlerinin öznel kullanımı (wollen) | A.Hering/M.Matussek: Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tarz eylemlerinin öznel kullanımı (müssen, dürfen, können, mögen) | A. Hering/M.Matussek: Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Almancada Bağlaçlar ve yan cümleler | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatikkonuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sıfır konumundaki bağlaçlar | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bir konumundaki bağlaçlar | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tarz bildiren yan cümleler (wie, als, je...desto) | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tarz bildiren yan cümleler (wie, indem) | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | zaman bildiren yan cümleler (waehrend, solange, bevor) | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | zaman bildiren yan cümleler (nachdem, sobald) | Dreyer/Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |