ALMZ113 Sözlü İletişim Becerileri I

7 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ113
Ad Sözlü İletişim Becerileri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Betimleme, görüş bildirme ve müzakere etme gibi söylem biçimlerinin öğretilmesi ve uygulanması. Bu bağlamda dilsel araçların tanıtılması ve kullanılması.

Dersin İçeriği

Dilin tanımı, iletişimin tanımı ve amacı , iletişim çeşitleri ve beden dili.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Engel, U., Vogel, I. (Hrsg.) (1972). Sprache, Sprecher, Sprechen (Band 8). Mannheim: Verlag Gunter Narr. Kraemer, W. (1998). So lügt man mit Statistik. Frankfurt/Main; New York: Campus Verlag GmbH. Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdspracheunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag. Porzig, W. (1993). Das Wunder der Sprache. Tübingen und Basel: A. Franke Verlag. Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.

Notlar

Farklı araç- gereçler kullanarak sunu yapma, etkili iletişim ve ikna konularında çeşitli makalelerin elden dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almancanın telaffuzunu işlevleriyle birlikte doğru tonlamayla yapar.
ÖÇ02 Almanca etkili iletişim kurar.
ÖÇ03 Almancada ikna etmek için yönlendirme tekniklerini kullanır.
ÖÇ04 Almancada sözbilimsel araçlardan yararlanarak söylem geliştirir.
ÖÇ05 İletişimde kültürler arasındaki farklılıkları dikkate alır.
ÖÇ06 Almanca farklı meslek dillerine özgü terminolojiyi kavrar.
ÖÇ07 Almanca yüksek dil, bölgesel dil ve lehçeleri kullanır.
ÖÇ08 Almanca mizah, fıkra ve ironi konularını yorumlar.
ÖÇ09 Tabuları dikkate alır.
ÖÇ10 Almanca şiir yorumlar.
ÖÇ11 Sadece Alman dilinde yer alan sözcükleri iletişimde kullanır.
ÖÇ12 Almanca bireysel olarak hazırladığı konuyu sözlü olarak sunar.
ÖÇ13 Almanca grup olarak hazırladıkları konuyu skeç olarak sunar.
ÖÇ14 Hazırladığı farklı konuları oyunlarla aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil, dilin işlevleri, telaffuz ve vurgulama. Dil ve işlevlerine yönelik araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 İletişim, iletişim modeli ve etkili iletişim. İletişim modelleri konusunu araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Dilsel yönlendirme ve ikna yöntemleri. Dilsel yönlendirmelerde gerekli olan ikna ve gerekçelendirme konularını araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
4 Söylem geliştirmede sözbilimden yararlanma. Söylem çözümlemelerini irdelemek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Dil ve kültür bağıntısı. Dil ve kültür ilişkisini çok yönlü irdelemek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Meslek dilleri. Farklı mesleklere yönelik terminoloji örnekleri fotokopisi üzerinde çalışmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması
7 Almancada günlük konuşma, yüksek dil, bölgesel ve siyasi diller ile lehçeler. Alman dilindeki varyasyonları araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlanma. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Almanca mizah, fıkra, hiciv ve ironi. Konuyla ilintili örnekler araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Dilde dolaylılık, sakinlik ve tabular. Hedef kültürün hassasiyetlerinin irdelenmesi ve dikkate alınması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Almanca şiir ve şarkılar. Almanca şiir ve şarkı tespit edip ezberlemek. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Bireysel Çalışma, Rol Oynama
12 Sadece Almancaya özgü kavramlar. Sadece Almancada kullanılan sözcüklerin tespit edilmesi ve anlamlarının öğrenilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Farklı konularda bireysel olarak yapılan araştırmaların sözlü sunumu. Herhangi bir konuyu araştırıp sözlü sunumunu gerçekleştirebilecek duruma gelmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Farklı konularda grup çalışması yaparak sınıf ortamında sunumlarını sözlü olarak gerçekleştirmek. Grup olarak herhangi bir konuyu araştırıp ortak sunum gerçekleştirmek. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
15 Genel tekrar. Genel tekrar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlanma. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlanma. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 172
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,88
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:26