Genel Bilgi
Kod | ALMZ113 |
Ad | Sözlü İletişim Becerileri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Betimleme, görüş bildirme ve müzakere etme gibi söylem biçimlerinin öğretilmesi ve uygulanması. Bu bağlamda dilsel araçların tanıtılması ve kullanılması.
Dersin İçeriği
Dilin tanımı, iletişimin tanımı ve amacı , iletişim çeşitleri ve beden dili.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Engel, U., Vogel, I. (Hrsg.) (1972). Sprache, Sprecher, Sprechen (Band 8). Mannheim: Verlag Gunter Narr. Kraemer, W. (1998). So lügt man mit Statistik. Frankfurt/Main; New York: Campus Verlag GmbH. Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdspracheunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag. Porzig, W. (1993). Das Wunder der Sprache. Tübingen und Basel: A. Franke Verlag. Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Notlar
Farklı araç- gereçler kullanarak sunu yapma, etkili iletişim ve ikna konularında çeşitli makalelerin elden dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almancanın telaffuzunu işlevleriyle birlikte doğru tonlamayla yapar. |
ÖÇ02 | Almanca etkili iletişim kurar. |
ÖÇ03 | Almancada ikna etmek için yönlendirme tekniklerini kullanır. |
ÖÇ04 | Almancada sözbilimsel araçlardan yararlanarak söylem geliştirir. |
ÖÇ05 | İletişimde kültürler arasındaki farklılıkları dikkate alır. |
ÖÇ06 | Almanca farklı meslek dillerine özgü terminolojiyi kavrar. |
ÖÇ07 | Almanca yüksek dil, bölgesel dil ve lehçeleri kullanır. |
ÖÇ08 | Almanca mizah, fıkra ve ironi konularını yorumlar. |
ÖÇ09 | Tabuları dikkate alır. |
ÖÇ10 | Almanca şiir yorumlar. |
ÖÇ11 | Sadece Alman dilinde yer alan sözcükleri iletişimde kullanır. |
ÖÇ12 | Almanca bireysel olarak hazırladığı konuyu sözlü olarak sunar. |
ÖÇ13 | Almanca grup olarak hazırladıkları konuyu skeç olarak sunar. |
ÖÇ14 | Hazırladığı farklı konuları oyunlarla aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil, dilin işlevleri, telaffuz ve vurgulama. | Dil ve işlevlerine yönelik araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | İletişim, iletişim modeli ve etkili iletişim. | İletişim modelleri konusunu araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Dilsel yönlendirme ve ikna yöntemleri. | Dilsel yönlendirmelerde gerekli olan ikna ve gerekçelendirme konularını araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
4 | Söylem geliştirmede sözbilimden yararlanma. | Söylem çözümlemelerini irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Dil ve kültür bağıntısı. | Dil ve kültür ilişkisini çok yönlü irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Meslek dilleri. | Farklı mesleklere yönelik terminoloji örnekleri fotokopisi üzerinde çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
7 | Almancada günlük konuşma, yüksek dil, bölgesel ve siyasi diller ile lehçeler. | Alman dilindeki varyasyonları araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Almanca mizah, fıkra, hiciv ve ironi. | Konuyla ilintili örnekler araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Dilde dolaylılık, sakinlik ve tabular. | Hedef kültürün hassasiyetlerinin irdelenmesi ve dikkate alınması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Almanca şiir ve şarkılar. | Almanca şiir ve şarkı tespit edip ezberlemek. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma, Rol Oynama |
12 | Sadece Almancaya özgü kavramlar. | Sadece Almancada kullanılan sözcüklerin tespit edilmesi ve anlamlarının öğrenilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Farklı konularda bireysel olarak yapılan araştırmaların sözlü sunumu. | Herhangi bir konuyu araştırıp sözlü sunumunu gerçekleştirebilecek duruma gelmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Farklı konularda grup çalışması yaparak sınıf ortamında sunumlarını sözlü olarak gerçekleştirmek. | Grup olarak herhangi bir konuyu araştırıp ortak sunum gerçekleştirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar. | Genel tekrar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
AKTS | 7 AKTS |