Genel Bilgi
Kod | ALMZ113 |
Ad | Sözlü İletişim Becerileri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Betimleme, görüş bildirme ve müzakere etme gibi söylem biçimlerinin öğretilmesi ve uygulanması. Bu bağlamda dilsel araçların tanıtılması ve kullanılması.
Dersin İçeriği
Dilin tanımı, iletişimin tanımı ve amacı , iletişim çeşitleri ve beden dili.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Engel, U., Vogel, I. (Hrsg.) (1972). Sprache, Sprecher, Sprechen (Band 8). Mannheim: Verlag Gunter Narr. Kraemer, W. (1998). So lügt man mit Statistik. Frankfurt/Main; New York: Campus Verlag GmbH. Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdspracheunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag. Porzig, W. (1993). Das Wunder der Sprache. Tübingen und Basel: A. Franke Verlag. Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Notlar
Farklı araç- gereçler kullanarak sunu yapma, etkili iletişim ve ikna konularında çeşitli makalelerin elden dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almancanın telaffuzunu işlevleriyle birlikte doğru tonlamayla yapar. |
ÖÇ02 | Almanca etkili iletişim kurar. |
ÖÇ03 | Almancada ikna etmek için yönlendirme tekniklerini kullanır. |
ÖÇ04 | Almancada sözbilimsel araçlardan yararlanarak söylem geliştirir. |
ÖÇ05 | İletişimde kültürler arasındaki farklılıkları dikkate alır. |
ÖÇ06 | Almanca farklı meslek dillerine özgü terminolojiyi kavrar. |
ÖÇ07 | Almanca yüksek dil, bölgesel dil ve lehçeleri kullanır. |
ÖÇ08 | Almanca mizah, fıkra ve ironi konularını yorumlar. |
ÖÇ09 | Tabuları dikkate alır. |
ÖÇ10 | Almanca şiir yorumlar. |
ÖÇ11 | Sadece Alman dilinde yer alan sözcükleri iletişimde kullanır. |
ÖÇ12 | Almanca bireysel olarak hazırladığı konuyu sözlü olarak sunar. |
ÖÇ13 | Almanca grup olarak hazırladıkları konuyu skeç olarak sunar. |
ÖÇ14 | Hazırladığı farklı konuları oyunlarla aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil, dilin işlevleri, telaffuz ve vurgulama. | Dil ve işlevlerine yönelik araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | İletişim, iletişim modeli ve etkili iletişim. | İletişim modelleri konusunu araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Dilsel yönlendirme ve ikna yöntemleri. | Dilsel yönlendirmelerde gerekli olan ikna ve gerekçelendirme konularını araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
4 | Söylem geliştirmede sözbilimden yararlanma. | Söylem çözümlemelerini irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Dil ve kültür bağıntısı. | Dil ve kültür ilişkisini çok yönlü irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Meslek dilleri. | Farklı mesleklere yönelik terminoloji örnekleri fotokopisi üzerinde çalışmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
7 | Almancada günlük konuşma, yüksek dil, bölgesel ve siyasi diller ile lehçeler. | Alman dilindeki varyasyonları araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Almanca mizah, fıkra, hiciv ve ironi. | Konuyla ilintili örnekler araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Dilde dolaylılık, sakinlik ve tabular. | Hedef kültürün hassasiyetlerinin irdelenmesi ve dikkate alınması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Almanca şiir ve şarkılar. | Almanca şiir ve şarkı tespit edip ezberlemek. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma, Rol Oynama |
12 | Sadece Almancaya özgü kavramlar. | Sadece Almancada kullanılan sözcüklerin tespit edilmesi ve anlamlarının öğrenilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Farklı konularda bireysel olarak yapılan araştırmaların sözlü sunumu. | Herhangi bir konuyu araştırıp sözlü sunumunu gerçekleştirebilecek duruma gelmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Farklı konularda grup çalışması yaparak sınıf ortamında sunumlarını sözlü olarak gerçekleştirmek. | Grup olarak herhangi bir konuyu araştırıp ortak sunum gerçekleştirmek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar. | Genel tekrar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,88 | ||
AKTS | 7 AKTS |