Genel Bilgi
Kod | BL269 |
Ad | İmmünoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye İmmün sistem ve bileşenlerini kavratmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste Lenfoid organlar Santral,Periferik, Hücresel yapı, Kan hücrelerinin elişimi, Nötrofiller, Granülositler, Bazofiller ve mast hücreleri, Eozinofiller, Monositler ve makrofajlar, Retiküloendıtelyal sistem, Dendritik hücreler, Foliküler dendritik hücreler, Trombositler, Lenfositler, B lenfositleri, Germinal merkez reaksiyonları, Plazma hücreleri,T lenfositleri, T Hepler (TH) subsetleri (CD4T hücreleri), CD8T hücreleri,T hücreleri, Naturel Killer (NK) hücreleri, Major histokompatibilite kompleksi (MHC),ısı şoku proteinleri, antijenler, immünoglobünler, monoklonal ve poliklonal antikorlar, sitokinler, kompleman sistemi, araşidonik asit türevleri, adezyon molekülleri, homing, apoptosis ve lenfosit aracılığı ile sitoliz, doğal ve kazanılmış immünite, aktif pasif immünizasyon, aşırı duyarlılık, self tolerans ve otoimmünite, tümör immünitesi, transplantasyon immünitesi, gebelik ve immünite, immün cvevabı değiştiren diğer faktörler işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İmmünoloji Prof.Dr. Kaya Kılıçturgay
Notlar
Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmmünolojik terimleri, İmmün sistemin yapısı, doğal bağışıklığı açıklar |
ÖÇ02 | MHC ve ısı soku proteinlerinin önemini izah eder |
ÖÇ03 | Kompleman sistemin önemini belirtir |
ÖÇ04 | Aktif ve pasif bağışıklığı ve aşırı duyarlılığı tanımlar |
ÖÇ05 | otoimmünüte ve transplantasyon ümmünitesini karşılaştırır |
ÖÇ06 | Kanser İmmünitesinin ne olduğunu açıklar |
ÖÇ07 | Hematopoesis'i ve evrelerini izah eder |
ÖÇ08 | Bağışıklık çeşitlerini sınıflandırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmmünolojik terimler, İmmün sistemin yapısı, | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Lenfoid organlar Santral,Periferik | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Retiküloendıtelyal sistem,Dendritik hücreler,Foliküler dendritik hücreler,Trombositler,Lenfositler,B lenfositleri,Germinal merkez reaksiyonları, | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Plazma hücreleri,T lenfositleri | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | T Hepler (TH) subsetleri (CD4 T hücreleri),CD8T hücreleri,Gamma-DeltaT hücreleri | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Naturel Killer (NK) hücreleri,Major histokompatibilite kompleksi (MHC),ısı şoku proteinleri | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | antijenler | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | immünoglobünler, monoklonal ve poliklonal antikorlar | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | sitokinler, kompleman sistemi, araşidonik asit türevleri, adezyon molekülleri | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | homing, apoptosis ve lenfosit aracılığı ile sitoliz, doğal ve kazanılmış immünite | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | aktif pasif immünizasyon | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | aşırı duyarlılık | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | self tolerans ve otoimmünite, tümör immünitesi, transplantasyon immünitesi | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | gebelik ve immünite, immün cvevabı değiştiren diğer faktörler | önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |