Genel Bilgi
Kod | BL366 |
Ad | Mikrobiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı tanısal mikrobiyoloji ve serolojiyi öğrencilere kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste mikroorganizmaların biyokimyasal karakterleri ve teşhis metotları. Serolojik testler ve uygulamalar işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Prof.Dr. E.Tali Çetin.(1973) Pratik Mikrobiyoloji E.Jawetz,J.L. Melnick, E.A. Adelberg(1977). Medizinische Mikrobiologie.
Notlar
Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi (12. 14. ve 16. baskılar)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | serolojik testleri açıklar |
ÖÇ02 | Tüpte aglütinasyon testi, Gruber widal testi, V-aglütinasyon testlerinii yapar. |
ÖÇ03 | Presipitasyon reaksiyonlarını izah eder. |
ÖÇ04 | Deri testlerini uygular |
ÖÇ05 | Muayene maddelerinden mikroorganizma izolasyonu ve identifikasyonunu örneklerle açıklar. |
ÖÇ06 | Staphylococcus ve Streptococcus'u karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Mikrobiyal tanıda PCR'ın önemini belirtir. |
ÖÇ08 | gıda örneklerinin mikrobiyal analizini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | immünoloji ve seroloji ( Aglütinasyon reaksiyonları, Antijen hazırlama, Tüpte aglütinasyon testi, Gruber widal testi, V-aglütinasyon testi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Presipitasyon reaksiyonları (Jel diffüzyon teknikleri, Kompleman birleşmesi deneyleri, Wasserman testi, Opsonin testi, Kapsül şişmesi reaksiyonu) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Deri testleri (Aşırı duyarlılık ve tuberkülün testleri) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Muayene maddeleri ( Normalde steril olan muayene maddeleri, Kan, BOS, Doku, İdrar, Cerahat Normalde flora içeren muayene maddeleri Boğaz salgısı | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Muayene maddelerinden mikroorganizma izolasyonu | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Bakteri aşıları ( Staphylococ aşısı, Streptococ aşısı, Salmonella aşıları, Pasteurella aşıları, Vibrio aşısı) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Gram pozitif koklar, Stafilokoklar, Streptokoklar | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Vibrio cinsi, Corynebacterium cinsi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Salmonella cinsİ | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Neisseria cinsi, Clostridium cinsi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pasteurella cinsi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Bacillus cinsi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
14 | bakteriyofaj izolasyonu | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | gıda numunelerinin mikrobiyal analizi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |