Genel Bilgi
Kod | BL368 |
Ad | Hayvan Fizyolojisi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı canlı organizmalardaki yaşam olaylarını, organların işlevlerini ve çalışma mekanizmalarını incelemeyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste ;Solunum fizyolojisi, boşaltım fizyolojisi, sindirim fizyolojisi, metabolizma ve hormonlar işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hayvan Fizyolojisi ders kitapları ( Prof.Dr. Ahmet Noyan, Prof.Dr. Utku Güner)
Notlar
Hayvan Fizyolojisi ders kitapları ( Prof.Dr. Ahmet Noyan, Prof.Dr. Utku Güner)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Solunum pigmentleri, hayvanlarda solunum organlarını , solunum havası hacimleri, alveolar ventilasyonu , akciğerin yapısı ve solunum epitelini ,oksijenin hemoglobinden ayrılması ve oksijen azlığını kavrar. |
ÖÇ02 | Vücut sıvılarının ayarlanmasını, Tatlı su, deniz ve karada yaşayan hayvanlarda su tuz dengesini, tek hücrelilerde boşaltım, omurgasızlarda boşaltımı omurgalılarda boşaltım konularını kapsar. |
ÖÇ03 | Hayvanlarda sindirim organları, sindirim kanalının yapısı, fiziksel ve mekanik sindirim konularını , ince barsaklarda emilim, mide salgıları enzimler konularını işler. |
ÖÇ04 | Dolaşım sistemi, farklı canlılada dolaşım , kan damarları, kan hücreleri, metabolizma, emilim ve açlık evresindeki metabolik olayları , karaciğerde toksik maddelerin detoksifikasyonunu kavrar. |
ÖÇ05 | Hormonlar, hormanların yapısını ve hormonların etki mekanizmasını kavrar. |
ÖÇ06 | Hipofiz Hipotalamus Iliskisi, Hipotalamus hormonlarını kavrar. |
ÖÇ07 | Hormanların sınıflandırılması, endokrin bezler konularını kavrar. |
ÖÇ08 | Üreme ve üreme fizyolojisi konularını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Solunum fizyolojisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Solunum havası hacimleri, alveolar ventilasyon | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Oksijenin hemoglobinden ayrılması, oksijen azlığı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Vücut sıvılarının ayarlanması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tatlı su, deniz ve karada yaşayan hayvanlarda su tuz dengesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Böbrek fonksiyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Glomerular filtrasyon, tübüllerin fonksiyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Glukoz, sodyum ve suyun geri emilimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sindirim fizyolojisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Sindirim kanalının fonksiyonel bölgeleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İnce barsaklarda emilim | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Metabolizma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Emilim ve açlık evresindeki metabolik olaylar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Karaciğerde toksik maddelerin detoksifikasyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Hormonlar, etki mekanizmaları, sınıflandırılması | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,52 | ||
AKTS | 8 AKTS |