Genel Bilgi
Kod | ALMZ201 |
Ad | Alman Edebiyatı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Alman Edebiyatı 1 dersinin amacı Alman edebiyatının başlangıcından günümüze dek geçirdiği evreleri dil, sanatsal akım, siyasi gelişmeler, yazarlar ve eserler bağlamında irdelemektir.
Dersin İçeriği
Geçmişten 19. yüzyıla kadar Alman Edebiyatı edebi akımları, bu dönemlere ait eserler ve yazarları ve eserlerin ait oldukları dönemlerin özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Nürnberger, H., Grabert, W., & Mulot, A. (1992). Geschichte der deutschen Literatur. Bayerischer Schulbuch-Verlag.
Notlar
De Boor, H., & Newald, R. (1949). Geschichte der deutschen Literatur von den Anfängen bis zur Gegenwart (Vol. 1). CH Beck.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman Dili Eğitimi programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini bilir. |
ÖÇ02 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini inceler. |
ÖÇ03 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
ÖÇ04 | Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
ÖÇ05 | Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ06 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ07 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
ÖÇ08 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
ÖÇ09 | Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Başlangıçından Ortaçağ kadar Alman Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Yüksek Ortaçağ.Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Geç Ortaçağ..Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Humanizim ve Reformasiyon...Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Barock. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Pietizim ve duygusalcılık. Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Rokoko.Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Aufklaerung (Aydınlanma).Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Klassik. Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Klassik ve Romantik arası. Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Romantik.Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Biedermeier. .Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Genç Almanya. Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Poetischer Realismus. Dönemin önemli yazarları ve eserleri | Ön okuma, araştırma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,96 | ||
AKTS | 4 AKTS |