Genel Bilgi
Kod | ALMZ205 |
Ad | Almanca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Geleceğin öğretmen adaylarına hem geleneksel hem de alternatif yöntemlerin dayandıkları temel ilkeleri ışığında öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Hem geleneksel hem de alternatif öğretim yöntemleri ile ilgili farklı kaynaklar ele alınmakta; bunlar okunmakta ve bu bilgiler doğrultusunda söz konusu yöntemler derste uygulanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Gerhard Neuner & Hans Hunfeld (2004). Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin: Langenscheidt
Notlar
Ortner, Brigitte (1998): Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht. Lerntheoretischer Hintergrund und praktische Umsetzung. lsmaning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Almanca eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ03 | Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
ÖÇ04 | Farklı yöntemleri kullanır |
ÖÇ05 | Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını anlar |
ÖÇ06 | Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
ÖÇ07 | Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ09 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
ÖÇ10 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
ÖÇ11 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ12 | Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
ÖÇ13 | Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
ÖÇ14 | Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümler. |
ÖÇ15 | Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'de yabancı dil eğitiminin önemi ve yeri; Yöntemin tanımı, strateji ve teknik arasındaki farkın ortaya konulması ve öğretmenin rolü | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Yabancı dil dersinde dört temel becerinin önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dilbilgisi Çeviri Yönteminin Özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dolaylı yöntemin özellikleri ve önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşitsel-görsel yöntemin ve işitsel-dilsel yöntemin özellikleri ve önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kültürlerarası yöntemin ve Karma Yöntemin özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İletişimsel yöntemin özellikleri | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Telkin yöntemin Özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İletişimsel Dil Öğrenme Yöntemin Özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dilbilimsel Psikodrama yöntemin özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yabancı Dili Geliştirme Yöntemin Özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fiziksel Tepki Yöntemin Özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Doğal Yaklaşımın Özellikleri ve Önemi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Geleneksel ve Alternatif Yöntemin Karşılaştırılması | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |