Genel Bilgi
Kod | ALMS207 |
Ad | Türkçe - Almanca Çeviri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin hedef dilde özgün metinleri çevirerek güncel konular hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır.
Dersin İçeriği
Güncel haber metinleri ve farklı metin türlerinin çevirileri yapılır.
Dersin Ön Koşulu
A2 seviyesi dilbilgisi.
Kaynaklar
Märchenhafte Dialoggeschichten / Silbenhilfe: Vorlesespaß mit verteilten Rollen in der 1. und 2. Klasse (Lesen lernen mit der Silbenhilfe) Gerd Engel
Notlar
Dialoge - Texte zur Leseförderung (Lesezeit) | Dialoglesen Grundschule Birgit Brandstaetter
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel konular hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Yabancı dil aracılığıyla güncel konulara duyarlılık gösterir. |
ÖÇ03 | Farklı metinlerin çevirilerini analiz eder. |
ÖÇ04 | Çeviri yaparken farklı yöntemleri dener. |
ÖÇ05 | Çevirideki zorlukları fark eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel çeviri bilgisi | Bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Güncel spor haberi çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap |
3 | Güncel eğitim haberi çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap |
4 | Güncel basit politika haberi çevirisi. | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Güncel sanat haberi çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
6 | Güncel turizm haberi çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Güncel iklim haberi çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Özgeçmiş çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
10 | Film, kitap, kısa metin içeriği çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
11 | Tartışma metni çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | masal çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
13 | şarkı çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Anekdot çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Tez özeti çevirisi | uygun metin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |