BY134 Medya Okuryazarlığı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY134
Ad Medya Okuryazarlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Şahin, Abdurrahman. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı Yayıncılık.

Notlar

Çağrı Alagözlü, Türkiye'de ve AB Ülkelerinde Medya Okuryazarlığı: Örnek İncelemeler, Pelikan Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim çağı ve kültürel değişmeler arasındaki ilişki ve etkileşimi açıklar;
ÖÇ02 Medya endüstrisinin yapısını ve işlevlerini kavrar;
ÖÇ03 Medyanın ekonomi, siyasal ve toplumsal yaşam ve kültür üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini kavrar;
ÖÇ04 Endüstriyel kültürün etkileri ile bireyin kazanması gereken yeni nitelik ve okuryazarlık türleri arasında ilişki kurar;
ÖÇ05 Medya analizi yapar.
ÖÇ06 Farklı okuryazarlık türlerini tanımlar ve medya okuryazarlığının önemini kavrar;
ÖÇ07 Medya okuryazarlığının gerektirdiği temel yeterlilik ve becerileri kavrar;
ÖÇ08 Haberler, reklamlar, sosyal medya, filmler ve diziler üzerinde örnek medya çözümleme ve değerlendirme çalışması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş: Medya okuryazarlığının anlamı Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eleştirel sorular sorma Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Medya türlerini anlama Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Medya ve gerçek dünya Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kültür endüstrisi Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Bir kültür endüstrisi üretim aracı olarak medya Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Medyanın ekonomi-politik ve sosyo-kültürel etkileri Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültür endüstrisinin doğurgusu olarak yeni okuryazarlık türleri Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Medya okuryazarlığının dayandığı temel ilkeler Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Medyada kullanıcı denetimi ve medya okuryazarının yeterlilik ve becerileri Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Gündem belirleme Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Kitle iletişimi Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Medya etiği Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Medya analiz çalışmaları: Filmler, diziler,reklamlar,haberler ve sosyal medya Ders metaryallerinden ilgili konunun okunmasıve örnek hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 89
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,56
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 12:35