ALMZ211 Almanca İletişim Becerileri 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ211
Ad Almanca İletişim Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İnsanlar nerede karşılaşırlarsa karşılaşsınlar birbirlerine iletişim amaçlı sinyaller gönderirler. Bu iletişim sinyallerinin neler olduğu ve iletişimin nasıl işlediği detaylı olarak örneklerle gösterilecektir

Dersin İçeriği

Güncel, özgün işitsel, görsel-işitsel malzemeler, Almanca duyduğunu anlama becerisi, çeşitli konularda karşılıklı Almanca konuşabilme becerisinin geliştirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Üyesinin getirdiği notlar

Notlar

Andresen, H., Januschek, F. ( 2007). Sprache Spielen. Freiburg: Fillibach Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München: Iudicium


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dilbilgisel yapıları tanıyabilir ve dilbilgisel yapıları tanımlar.
ÖÇ02 Dilbilgisel yapıların işlev ve sözdizimsel özelliklerini tanımlar. İlgili yapıları karşılaştırır. Dilbilgisel yapıların bağlamsal işlevlerini inceler.
ÖÇ03 Dilbilgisel yapıları sözlü ve yazılı dil yetilerinde uygulayabilir.
ÖÇ04 Yazınsal metinler hakkında yorum yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim kavramının tanımı ve giriş İletişim kavramını tanımlayabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim modeli İletişim modelini anlatabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sözlü iletişim kavramı Sözlü iletişimi örneklendirebilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sözlü iletişimde serbest ve rahat konuşma için motivasyon Serbest konuşma motivasyonu sağlayabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sözlü iletişim becerisinde oyun Sözlü iletişimde oyun oynamanın önemini kavrar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Masal içeriklerinin değiştirilerek anlatılması Masal içeriklerini değiştirebilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Şiirlerin okunması Şiir okuyabilir Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fantazi sayılacak bir düşünce hakkında konuşmak Fantastik düşünceler hakkında yorum yapabilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
10 Güncel haberler hakkında konuşmak Güncel haberleri yorumlayabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Nasreddin Hoca fıkralarından esinlenerek fıkraların mizahi bir dille anlatılması Fıkra kültürünü algılayabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Rüyalarını fantastik biçimde anlatabilme Rüyaları fantastik biçimde yorumlayabilir ve anlatabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yaşlılıkta yaşam açısından neler beklenmektedir adlı konuyu yorumlayabilme Farklı konu başlıklarını yorumlayabilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
14 Çevre konusu ile ilgili olumlu veya olumsuz yaşanan olaylar hakkında konuşmak Çevreye duyarlı yorumlar yapabilir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
15 Edebi metinler hakkında konuşmak Edebi metinler üzerine konuşabilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Genel tekrar Konuları genel olarak tekrar edebilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:25