BL467 Duyu Fizyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL467
Ad Duyu Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere Duyu organları fizyolojisini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste; Fotoreseptörler, Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık, gözlerin morfolojisi, bileşik gözler, bileşik gözün yapısı, görme için gerekli uyarma, memeli ve insanda göz fizyolojisi, akomodasyon, akomodasyon tipleri , refraksiyon kusurları, renklerin görülmesi, renk körlüğü, Periskopik, binoküler, ve stereoskopik görüşler, kemoreseptörler, memelilerde tatma ve koku alma duyusu mekanik almaçlar, basınç reseptörleri, ağrı reseptörleri, fonoreseptörler, denge duyumları, Isı duyusu işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hayvan Fizyolojisi ders kitapları ;Tıbbi Fizyoloji; İnsan Fizyolojisi ( Prof.Dr.Ahmet Noyan; Guyton Hall; Abdurrahman Aktümsek) .

Notlar

Hayvan Fizyolojisi ders kitapları ;Tıbbi Fizyoloji; İnsan Fizyolojisi ( Prof.Dr.Ahmet Noyan; Guyton Hall; Abdurrahman Aktümsek) .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duyu Algısı, duyuların sınıflandırılması, almaç tipi ve uyaranları kavrar.
ÖÇ02 Fotoreseptörler,, farklı canlılarda görüş, bileşik gözler ve bileşik gözün yapısını kavrar.
ÖÇ03 Memeli ve insanda göz fizyolojisi, akomodasyon, renk ve boyut görüşünü kavrar.
ÖÇ04 Koku Alma Duyusu, farklı canlılarda koku almayı kavrar.
ÖÇ05 Tat Alma Duyusu, Farklı Canlılarda Tat Almayı kavrar.
ÖÇ06 İşitme Duyusu, Farklı Canlılarda İşitmeyi kavrar.
ÖÇ07 Mekanoreseptörler, Dokunma Algısını kavrar.
ÖÇ08 Sıcaklık algısı, soğukluk algısı, basınç algısı reseptörlerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Duyu Algısı Duyuların Sınıflandırılması Almaç tipi ve Uyaranları kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Farklı Canlılarda Görüş Bileşik gözler, bileşik gözün yapısını kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Memeli ve insanda göz fizyolojisini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Akomodasyon, akomodasyon tipleri, Renk ve Boyut Görüşü kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İnsanda Görme Bozukluklarını öğrenir kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Koku Alma Duyusu, Farklı Canlılarda :Koku Almayı kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnsan Burnunun Yapısını kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tat Alma Duyusu, Farklı Canlılarda Tat Almayı kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 İnsan Dilinin Yapısı, Papilla Tipleri, Tatları kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 İşitme Duyusu, Farklı Canlılarda İşitme yi kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 İnsan Kulağının Yapısı, İşitme Algısında Bozuklukları kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Mekanoreseptörler, Dokunma Algısı öğrenir kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ağrı-Acı, Denge ve Vücut Pozisyonu kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekratr Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.07.2024 01:18