Genel Bilgi
Kod | BLS401 |
Ad | Yeşil Kampüs |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı biyoloji bölümü öğrencilerinin küresel ısınma, ekolojik dengenin bozulması, enerji kısıtı, gıda güvencesi, çevre kirliliği, su güvencesi gibi pek çok problemi güncel koşullar kapsamında algılaması ve sorunlara duyarlı biyologların mezun olmasına katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste doğal sistemlerin bütünlüğü, sürdürülebilirlik kavramı, eğitim araştırma ulaşım, su, atık, enerji, iklim krizi, ekosistem, biyoçeşitlilik, uluslararası üst yapı ve alt yapının uluslararası standartları ve anlaşmaları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
İklim Krizi ve Türkiye, Mehmet Emin Birpınar Çevre Yönetim Sistemi ve Uygulaması,Dr. Öğr. Üyesi Şenay Balbay
Notlar
Çevresel Açıdan Sektörel Atık Yönetimi ve Uygulamaları; İsmail Tosun,Kamil Ekinci
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | yeşil kampüs kavramını açıklar |
ÖÇ02 | su ve karbon ayak izini kavramlarını tanımlar |
ÖÇ03 | iklim krizine uygun bitkilendirmenin rolünü açıklar |
ÖÇ04 | Yaşanabilir şehirler ve kampüsler için bireysel sorumlulukların farkında olur |
ÖÇ05 | iklim krizinin biyoçeşitlilik üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar |
ÖÇ06 | Çevre dostu enerji kaynaklarını listeler |
ÖÇ07 | Çevre kirliliğinin olumsuz sonuçlarını listeler |
ÖÇ08 | Kırılgan ve hassas yaşam gruplarının korunmasının önemini belirtir. |
ÖÇ09 | Tek sağlık kavramını öğrenir |
ÖÇ10 | Cinsiyet eşitsizliğinin doğuracağı sonuçların farkında olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeşil kampüs tanımı- | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yeşil kampüs avantajları- | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İklim krizinin biyoçeşitlilik etkileri - | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yaşanabilir bir kampüs için kurumsal ve bireysel sorumluluklar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Su ayak izi - | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Karbon ayak izi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Gıda güvencesi ve gıda güvenliği - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | İklim krizine uygun bitkilendirmenin rolü - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tek sağlık, güvenlik, toplumsal eşitlik, cinsiyet eşitliği - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Geri dönüştürülebilir materyaller - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Isı yalıtımının enerji ekonomisinde rolü - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Enerji kullanımında esnek ve alternatif yöntemlerin birlikte kullanımı - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kırılgan ve hassas canlı grupların korunması - | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yeşil kampüsler ve yeşil şehirler için kültürel varlıklarının önemi - | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |