BLS401 Yeşil Kampüs

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLS401
Ad Yeşil Kampüs
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı biyoloji bölümü öğrencilerinin küresel ısınma, ekolojik dengenin bozulması, enerji kısıtı, gıda güvencesi, çevre kirliliği, su güvencesi gibi pek çok problemi güncel koşullar kapsamında algılaması ve sorunlara duyarlı biyologların mezun olmasına katkı sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste doğal sistemlerin bütünlüğü, sürdürülebilirlik kavramı, eğitim araştırma ulaşım, su, atık, enerji, iklim krizi, ekosistem, biyoçeşitlilik, uluslararası üst yapı ve alt yapının uluslararası standartları ve anlaşmaları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

İklim Krizi ve Türkiye, Mehmet Emin Birpınar Çevre Yönetim Sistemi ve Uygulaması,Dr. Öğr. Üyesi Şenay Balbay

Notlar

Çevresel Açıdan Sektörel Atık Yönetimi ve Uygulamaları; İsmail Tosun,Kamil Ekinci


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 yeşil kampüs kavramını açıklar
ÖÇ02 su ve karbon ayak izini kavramlarını tanımlar
ÖÇ03 iklim krizine uygun bitkilendirmenin rolünü açıklar
ÖÇ04 Yaşanabilir şehirler ve kampüsler için bireysel sorumlulukların farkında olur
ÖÇ05 iklim krizinin biyoçeşitlilik üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar
ÖÇ06 Çevre dostu enerji kaynaklarını listeler
ÖÇ07 Çevre kirliliğinin olumsuz sonuçlarını listeler
ÖÇ08 Kırılgan ve hassas yaşam gruplarının korunmasının önemini belirtir.
ÖÇ09 Tek sağlık kavramını öğrenir
ÖÇ10 Cinsiyet eşitsizliğinin doğuracağı sonuçların farkında olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yeşil kampüs tanımı- kaynak tarama
2 Yeşil kampüs avantajları- kaynak tarama
3 İklim krizinin biyoçeşitlilik etkileri - Kaynak tarama
4 Yaşanabilir bir kampüs için kurumsal ve bireysel sorumluluklar Kaynak Tarama
5 Su ayak izi - Kaynak tarama
6 Karbon ayak izi Kaynak Tarama
7 Gıda güvencesi ve gıda güvenliği - Kaynak Tarama
8 Ara Sınavlar
9 İklim krizine uygun bitkilendirmenin rolü - Kaynak Tarama
10 Tek sağlık, güvenlik, toplumsal eşitlik, cinsiyet eşitliği - Kaynak Tarama
11 Geri dönüştürülebilir materyaller - Kaynak Tarama
12 Isı yalıtımının enerji ekonomisinde rolü - Kaynak Tarama
13 Enerji kullanımında esnek ve alternatif yöntemlerin birlikte kullanımı - Kaynak Tarama
14 Kırılgan ve hassas canlı grupların korunması - Kaynak Tarama
15 Yeşil kampüsler ve yeşil şehirler için kültürel varlıklarının önemi - Kaynak Taraması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.01.2025 11:54