Genel Bilgi
Kod | ALMZ209 |
Ad | Karşılaştırmalı Dilbilgisi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TAHİR BALCI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, Türkçe ve Almancanın dilbilgisel kategorilerinin karşılastırılması sonucunda ortaya çıkarılan benzerliklerden ve farklılıklardan ders kitabı yazarlarının, ders programcılarının ve öğretmenlerin yararlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Her yabancı dilin anadili temeli üzerine öğrenilebileceği gerçeğinden hareketle, Almanca ve Türkçenin bütün dilbilgisel kategorilerinin karşılaştırılarak beznerlikler ve farlılıklar saptanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yoktur.
Kaynaklar
Balcı, Tahir: Grundzüge der Türkısch – Deutschen Kontrastıven Grammatık
Notlar
Tekin, Özlem: Grundlagen der Kontrastiven Linguistik in Theorie und Praxis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçe ve Almancayla ilgili olarak duyarlılık sahibi olur. |
ÖÇ02 | Almanca ile Türkçe arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri kavrar. |
ÖÇ03 | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
ÖÇ05 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dilbilim hakkında genel bilgiler | İlk ders olduğu için önhazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karşılaştırmalı Dilbilim hakkında genel bilgiler | Evde ya da kütüphanede bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Almanca ve Türkçede sesler | Kütüphanede bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Almanca ve Türkçede harfler | Evde bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Almanca ve Türkçede fonemler | Arkadaşlarla buluşma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Almanca ve Türkçede morfemler | İnternette kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Sözcük türleri | Ders kitabından konuyu okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen konuları tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İsimlerde tekil ve çoğul | Bulunan ek kaynaklardan bakma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | İsimlerde durum | Ön hazırlık isteğe bağlıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sıfatların çekim ekleri | Ön hazırlık isteğe bağlıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sıfatların derecelendirilmesi | Bölüm kitaplığında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Zarflar / belirteçler | Merkezi kütüphanedeki kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Ünlemler | Bölüm kitaplığından faydalanılacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İlgeçler | Bölüm kitaplığından yararlanılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün kaynaklar kullanılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün kaynaklar kullanılacaktır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |