Genel Bilgi
Kod | BL496 |
Ad | Araştırma Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Öğrenciye lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunma bilgisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders ile bölüm öğretim üyelerinin rehberliğinde, belirlenen bir konuda araştırma amaçlanmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş
Notlar
Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş Prof. Dr. Salih Çepni Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınları Ocak 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle ilişkilendirir. |
ÖÇ03 | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri söyler. |
ÖÇ04 | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini belirtir. |
ÖÇ05 | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. |
ÖÇ06 | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tarif eder. |
ÖÇ07 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
ÖÇ08 | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. |
ÖÇ09 | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. |
ÖÇ10 | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma planı hazırlanır | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
2 | Konu seçimi için araştırma yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Konuyu belirler, ön sunumu yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için plan yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumunu yapar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Çalışma planına uygun çalışma sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Araştırmaları genişleterek sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Konu ile ilgili araştırmaları sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Araştırmaları ile ilgili öğretim üyesini bilgilendirir | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırmaları planına uygun çalışma sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Konu hakkında topladığı bilgileri öğretim üyesine sunar. | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Araştırmaları çalışma planına uygun sürdürür | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Araştırmayı ders notu haline getirir | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |