BL496 Araştırma Projesi

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL496
Ad Araştırma Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. FERİT KARĞIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Öğrenciye lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunma bilgisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders ile bölüm öğretim üyelerinin rehberliğinde, belirlenen bir konuda araştırma amaçlanmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş

Notlar

Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş Prof. Dr. Salih Çepni Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınları Ocak 2014


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ02 Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle ilişkilendirir.
ÖÇ03 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri söyler.
ÖÇ04 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini belirtir.
ÖÇ05 Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
ÖÇ06 Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tarif eder.
ÖÇ07 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
ÖÇ08 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
ÖÇ09 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
ÖÇ10 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma planı hazırlanır Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
2 Konu seçimi için araştırma yapar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Konuyu belirler, ön sunumu yapar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için plan yapar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumunu yapar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
7 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Araştırmaları genişleterek sürdürür Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Konu ile ilgili araştırmaları sürdürür Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Araştırmaları ile ilgili öğretim üyesini bilgilendirir Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Araştırmaları planına uygun çalışma sürdürür Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Konu hakkında topladığı bilgileri öğretim üyesine sunar. Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Araştırmaları çalışma planına uygun sürdürür Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Araştırmayı ders notu haline getirir Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 11:38