BL438 Su Kirliliği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL438
Ad Su Kirliliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. FERİT KARĞIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı su kirliliğinin tanımı ve sınıflandırılması, suları kirleten kaynaklar ve su kirliliğinin önlenmesini öğrtemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste biyolojik kirlenme, organik kirlenme, termal kirlenme, radyoaktif kirlrenme ve kimyasal kirlenme işlenmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çevre ve Su Kirliliği

Notlar

Çevre ve Su Kirliliği Prof. Dr. Özdemir EGEMEN Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayın No: 42


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su kirliliğini tanımlar
ÖÇ02 Su kirliliğinin sınıflandırır
ÖÇ03 Suları kirleten kaynakları ana hatları ile belirtir
ÖÇ04 Sularda asılı madde kirliliğini anlatır
ÖÇ05 Ötrifkasyon hakkında bilgi sunar
ÖÇ06 Mikrobiyal kirlenme hakkında bilgileri söyler
ÖÇ07 Deterjan kirliliği hakkında bilgileri ifade eder
ÖÇ08 Pestisid kirliliğini tarif eder
ÖÇ09 Ağır metal kirliliğini tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su kirliliğinin tanımı Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Su kirliliğinin sınıflandırılmasıı Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Suları kirleten kaynaklar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Sularda asılı madde kirliliği Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Ötrifkasyon Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Plankton kirliliği Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Mikrobiyal kirlenme Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Deterjan kirliliği Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Pestisid kirliliği Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Ağır metal kirliliği Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Petrol kirlilği Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Petrol kirliliğinin neden olduğu sorunlar Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Arıtma Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
15 Kirliliğin önlenmesi Ders kitapları çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.05.2024 10:26