Genel Bilgi
Kod | BL438 |
Ad | Su Kirliliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı su kirliliğinin tanımı ve sınıflandırılması, suları kirleten kaynaklar ve su kirliliğinin önlenmesini öğrtemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste biyolojik kirlenme, organik kirlenme, termal kirlenme, radyoaktif kirlrenme ve kimyasal kirlenme işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çevre ve Su Kirliliği
Notlar
Çevre ve Su Kirliliği Prof. Dr. Özdemir EGEMEN Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayın No: 42
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kirliliğini tanımlar |
ÖÇ02 | Su kirliliğinin sınıflandırır |
ÖÇ03 | Suları kirleten kaynakları ana hatları ile belirtir |
ÖÇ04 | Sularda asılı madde kirliliğini anlatır |
ÖÇ05 | Ötrifkasyon hakkında bilgi sunar |
ÖÇ06 | Mikrobiyal kirlenme hakkında bilgileri söyler |
ÖÇ07 | Deterjan kirliliği hakkında bilgileri ifade eder |
ÖÇ08 | Pestisid kirliliğini tarif eder |
ÖÇ09 | Ağır metal kirliliğini tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su kirliliğinin tanımı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su kirliliğinin sınıflandırılmasıı | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Suları kirleten kaynaklar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Sularda asılı madde kirliliği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Ötrifkasyon | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Plankton kirliliği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Mikrobiyal kirlenme | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deterjan kirliliği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Pestisid kirliliği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ağır metal kirliliği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Petrol kirlilği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Petrol kirliliğinin neden olduğu sorunlar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Arıtma | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | Kirliliğin önlenmesi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |