Genel Bilgi
Kod | BL480 |
Ad | Hayvan Embriyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere döllenmiş bir yumurtadan ergin bir bireyin oluşumuna kadar geçen tüm embriyonik aşamaların nasıl meydana geldiğini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Embriyolojiye giriş, tarihi, gamatogenez, Farklılaşma ve embriyo gelişimi, döllenme, segmentasyon, Amphioxus kurbağalarda embriyonik gelişim, Kuşların ve memelilerin embriyolojisi işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
EMBRİYOLOJİ DERS KİTABI : Ç. Ü. Fen –Edebiyat Fakültesi , Seri no: 223
Notlar
Güler Ünal (2007) : Hayvan Embriyolojisi , Nobel yayınevi : Akpınar, M..A (1999) : Genel Hayvan Embriyolojisi. Özemek Matbası, Sivas,191pp : Kiziroğlu , I. (2000) : Genel Biyoloji Canlılar Bilimi. 4.Baskı, Desen Yayınevi, Ankara , 544 pp
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ02 | Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. |
ÖÇ03 | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini açıklar. |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetisini açıklar |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilmesini kavrar |
ÖÇ06 | Döllenmiş bir yumurtadan ( zigot) üç boyutlu bir canlının nasıl meydana geldiğini açıklar. |
ÖÇ07 | Zigotun geçirmiş olduğu gelişme evrelerini detaylı şekilde açıklar. |
ÖÇ08 | Döllenmeyle çoğalan omurgasız ve yüksek omurgalı tüm canlıların gelişme planını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Embriyolojinin tanımı, tarihçesi, erkek ve dişi üreme sisteminin karşılaştırılmalı yapısı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Spermatogenez ve oogenez. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yumurtanın organizasyonu, yumurta tipleri ve örtüleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Döllenme: safhalari ve döllenmeyi engelleyen etmenler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Segmantasyon: yumurta tiplerine göre anlatılarak | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Morula, blastula ve memelilerde implantasyon. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Gastrulasyon ve mezoderm oluşumu: yumurta tiplerine göre. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre farklIlaşmasI, histogenez ve organogenez | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dokuların ve organlarn oluşumu. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Amphioxux, balıklar, kurbağa, sürüngen ve kuşlarda gelişim. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Memeli hayvanlar ve insanda gelişim. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Gelişim anormallikleri ve sebepleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Embriyo dışı yapılar ve görevleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Slayt gösterimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |