Genel Bilgi
Kod | BMM116 |
Ad | Teknik Resim ve Bilgisayar Destekli Çizim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik resmin amacının ve öneminin öğretilmesi. Bilgisayar destekli çizim programının öğretilmesi. İki boyutlu çizim yapabilme ve ölçülendirmenin öğretilmesi. Üç boyutlu şekillerin iki boyutlu iz düşümlerinin ve kesit görünüşlerinin çıkarılması. İki görünüşü bilinen parçalardan izometrik görünüşlerin elde edilmesi.
Dersin İçeriği
Teknik resme giriş ve çizim aletleri ve kullanımı. Çizgilerin tanıtımı ve kullanılması. AutoCad’e giriş. Geometrik şekiller, elips ve dairesel olmayan eğriler. İzdüşümler. Resim okuma. Perspektif resim; izometrik ve eğik izdüşüm. Kesit görünüşler. Ölçülendirme. Montaj.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Hasan GÖKKAYA , Kıvılcım ALCA , Meltem ALTINAutoCAD Çizim-Modelleme, 2015, ISBN 978-605-133-584-1, Nobel Akademik Yayın. AutoCAD 2014 For Dummies 1st Edition, ISBN-10: 1118603974, For Dummies, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci teknik resmin ne olduğunu, önemini, çizim aletlerini ve kullanımlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci teknik çizimde çizgileri tanır ve kullanım yerlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci teknik çizimde kullanılan AutoCad yazılımını tanır ve önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci Autocad yazılımında çizgiler, geometrik şekiller, elips ve dairesel olmayan eğriler çizmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci üç boyutlu şekillerin izdüşümlerini çıkarmayı öğrenir ve izdüşüm ile gösterimin önemini öğrenir. |
ÖÇ06 | Öğrenci izdüşüm ile çizilmiş teknik resimleri okumayı öğrenir ve üç boyutlu hayal edebilme becerisi edinir. |
ÖÇ07 | Öğrenci perspektif resim, izometrik ve eğik izdüşüm çıkarmayı öğrenir. |
ÖÇ08 | Öğrenci üç boyutlu şekillerin kesit görünüşlerini çıkarmayı öğrenir ve kesit görünüşün kullanım durumlarını ve önemini öğrenir. |
ÖÇ09 | Öğrenci iki boyutlu çizdiği şekilleri teknik resim kurallarına göre ölçülendirmeyi öğrenir. |
ÖÇ10 | Öğrenci iki boyutlu düzlemde montaj resmi çizmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik Resime Giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Temel Çizim Komutları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Geometrik Çizimler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Geometrik Çizimler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Geometrik Çizimler-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Geometrik Çizimler-4 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Ölçülendirme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Görünüşler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Görünüşler-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Görünüşler-3 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Kesit Görünüşler-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | Kesit Görünüş-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Isometrik Görünüş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Montaj | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerini okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |