BMM116 Teknik Resim ve Bilgisayar Destekli Çizim

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM116
Ad Teknik Resim ve Bilgisayar Destekli Çizim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Teknik resmin amacının ve öneminin kavratılması. Bilgisayar destekli çizim programının öğrenilmesi. İki boyutlu çizim yapabilme ve ölçülendirmenin öğrenilmesi. Üç boyutlu şekillerin iki boyutlu iz düşümlerinin ve kesit görünüşlerinin çıkarılması. İki görünüşü bilinen parçalardan izometrik görünüşlerin elde edilmesi.

Dersin İçeriği

1. Teknik resme giriş ve çizim aletleri ve kullanımı. 2. Çizgilerin tanıtımı ve kullanılması. 3. AutoCad’e giriş. 4. Geometrik şekiller, elips ve dairesel olmayan eğriler. 5. İzdüşümler. 6. Resim okuma. 7. Perspektif resim; izometrik ve eğik izdüşüm. 8. Kesit görünüşler. 9. Ölçülendirme. 10. Montaj.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Hasan GÖKKAYA , Kıvılcım ALCA , Meltem ALTINAutoCAD Çizim-Modelleme, 2015, ISBN 978-605-133-584-1, Nobel Akademik Yayın. AutoCAD 2014 For Dummies 1st Edition, ISBN-10: 1118603974, For Dummies, 2014.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci teknik resmin ne olduğunu, önemini, çizim aletlerini ve kullanımlarını öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenci teknik çizimde çizgileri tanır ve kullanım yerlerini öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci teknik çizimde kullanılan AutoCad yazılımını tanır ve önemini öğrenir.
ÖÇ04 Öğrenci Autocad yazılımında çizgiler, geometrik şekiller, elips ve dairesel olmayan eğriler çizmeyi öğrenir.
ÖÇ05 Öğrenci üç boyutlu şekillerin izdüşümlerini çıkarmayı öğrenir ve izdüşüm ile gösterimin önemini kavrar.
ÖÇ06 Öğrenci izdüşüm ile çizilmiş teknik resimleri okumayı öğrenir ve üç boyutlu hayal edebilme becerisi edinir.
ÖÇ07 Öğrenci perspektif resim, izometrik ve eğik izdüşüm çıkarmayı öğrenir.
ÖÇ08 Öğrenci üç boyutlu şekillerin kesit görünüşlerini çıkarmayı öğrenir ve kesit görünüşün kullanım durumlarını ve önemini kavrar.
ÖÇ09 Öğrenci iki boyutlu çizdiği şekilleri teknik resim kurallarına göre ölçülendirmeyi öğrenir.
ÖÇ10 Öğrenci iki boyutlu düzlemde montaj resmi çizmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Teknik Resime Giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Temel Çizim Komutları Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Geometrik Çizimler-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Geometrik Çizimler-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Geometrik Çizimler-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Geometrik Çizimler-4 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Ölçülendirme Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Görünüşler-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Görünüşler-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Görünüşler-3 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Kesit Görünüşler-1 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Kesit Görünüş-2 Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Isometrik Görünüş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Montaj Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerini okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:57