Genel Bilgi
Kod | BMM122 |
Ad | Mühendisler İçin Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Kimya bilimini tanıtmak, kimyasal olayları anlayabilecek, yorum yapacak ve kullanacak düzeyde temel kimya bilgisini aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri ve ölçümü, Atomlar ve atom kuramı, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, Sulu çözelti tepkimelerine giriş, gazlar, asatler ve bazlar, organik kimya ve canlı kimyası konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Kimya 1-2 - İlkeler ve Modern Uygulamalar: Petrucci-Herring-Madura-Bissonnette
Notlar
Genel Kimya Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, Kenneth A. Myers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddeleri ve maddelerin yapısal özelliklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Atomlar ve atom kuramlarını tanır. |
ÖÇ03 | Kimyasal bileşikleri tanır. |
ÖÇ04 | Kimyasal tepkimeleri kavrar. |
ÖÇ05 | Sulu Çözelti tepkimelerini kavrar. |
ÖÇ06 | Gazlar konusunu kavrar. |
ÖÇ07 | Organik bileşikleri tanır. |
ÖÇ08 | Canlı kimyasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Atomlar ve atom kuramı | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kimyasal bileşikler | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kimyasal tepkimeler | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Gazlar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kimyasal tepkimelerde hesaplamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kimyasal dengenin ilkeleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Asitler ve Bazlar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Asit -Baz Dengeleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Organik Kimya | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Organik Kimyada temel kavramlar, organik bileşikler ve reaksiyonlar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Canlı Kimyası | Kaynaktan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Biyomoleküller | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |