Genel Bilgi
Kod | BMM124 |
Ad | Mühendisler İçin Fizik 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislikte uygulanan fiziksel proseslerin öğrenilmesinin temelini oluşturmak, fizik olay ve kanunlarının açıklanması. Öğrencileri fiziğin buluculuğuyla ilgilendirmek ve onlara gerekli teori ve uygulamaları açık ve anlaşılabilir bir sunuşla vermek. Öğrencilerde problem çözme becerilerinin geliştirmek. Öğrencilerin Mühendislik lisans öğrenimlerindeki temel bilgi alt yapısının hazırlanması
Dersin İçeriği
Elektrik alanları. Coulomb ve Gauss yasaları. Elektrik akısı. Elektrik potansiyeli. Maddelerin elektrostatik özellikleri. Akım ve direnç. Elektrik enerjisi ve enerji yoğunluğu. Manyetik alanları. Manyetik alan kaynakları. Biot-Savart ve Ampere yasaları. Faraday yasası. Özindüksiyon.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, D.C. Giancoli, çeviri editörü: Prof.Dr. Gülsen Önengüt- Akademi yayınları-2009
Notlar
Fen ve Mühendislik için Fizik-2 Serway-Beichner, çeviri editörü: Prof.Dr. Kemal Çolakoğlu , Palme yayıncılık-2002
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste Fiziğin elektrik ve elektromanyetik ağırlıklı konuları ele alınmaktadır. |
ÖÇ02 | Fizik terimlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Fizik uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Fizik problemlerini çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ05 | Mühendislik için gerekli kavramları öğrenir. |
ÖÇ06 | Elektrik yükü ve Alan kavramlarını Açıklar. |
ÖÇ07 | Doğru akım ve alternatif akımı açıklar |
ÖÇ08 | Elektrik devrelerini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik yükleri. Yüklerin korunumu kanunu Coulomb kanunu | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektrik alan, Elektrik alan çizgileri. | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektrik akısı ve Gauss Yasası | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Elektrik akısı ve Gauss Yasası-devam | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | problem çözümü | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Elektrostatik alanın potansiyel enerjisi. Potansiyel ve potansiyel farkı. Elektrik alanı ile potansiyel arasındaki ilişki | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektrostatik alanın potansiyel enerjisi. Potansiyel ve potansiyel farkı. Elektrik alanı ile potansiyel arasındaki ilişki (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitapta ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kapasitans ve Dielektrikler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kapasitans ve Dielektrikler (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akım ve Direnç | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğru Akım devreleri: Kirchhoff kuralları, RC devreleri | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | manyetik alan | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bioat Savart Yasası, Ampere Yasası | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Faraday Kanunu | Kitapta ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |