Genel Bilgi
Kod | BMM226 |
Ad | Elektronik Lab. 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
BMM224 Elektronik I dersi kapsamında anlatılan elektronik eleman ve devrelerinin uygulamalarının yapılması.
Dersin İçeriği
Ölçü aletleri, yarıiletken diyotlar ve uygulama devreleri, BJT ve MOSFET elemanlarının karakteristikleri, BJT ve MOSFETli devrelerin DC ve ac analizleri, BJT'li ve MOSFET'li kuvvetlendiriciler, frekans analizleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mikroelektronik Laboratuvar Uygulamaları 1, M. İstanbullu, M. Avcı, Karahan Yayınları, 2020
Notlar
Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar kurallarını anlar. |
ÖÇ02 | Ölçü aletlerini kullanır. |
ÖÇ03 | Yarıiletken diyot karakteristiklerini elde eder. |
ÖÇ04 | Doğrultma devrelerini uygular. |
ÖÇ05 | Gerilim katlayıcı devrelerini uygular. |
ÖÇ06 | Kırpıcı-kenetleyici devreleri uygular. |
ÖÇ07 | BJT ve MOSFET karakteristik eğrilerini elde eder. |
ÖÇ08 | BJT ve MOSFET kutuplama devrelerini uygular. |
ÖÇ09 | BJT ve MOSFET küçük işaret karakteristiğini çıkarır. |
ÖÇ10 | BJT ve MOSFET yükselteç devrelerini kurar. |
ÖÇ11 | BJT and MOSFET yükselticileri tanır. |
ÖÇ12 | BJT ve MOSFET devrelerinin frekans cevabı ölçümlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvar kuralları ve dersin muhtevası. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
2 | Osiloskop, multimetre, BRD-02 Cihazlarının kullanımı. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
3 | Yarıiletken diyot karakteristiklerinin elde edilmesi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
4 | Diyot doğrultma devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Gerilim katlayıcı devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Kırpıcı ve Kenetleyici devreler | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | BJT karakteristik eğrilerinin elde edilmesi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | BJT kutuplama devrelerinin analizi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Ortak emiterli BJT kuvvetlendirici devresinin uygulanması. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Ortak kollektor ve ortak bazlı BJT kuvvetlendirici devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | MOSFET elemanının karakteristik eğrisinin eldesi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | MOSFET kuvvetlendirici devreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | BJT devrelerinin frekans analizleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | MOSFET devrelerinin frekans analizleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |