UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ABDİ SÜTCÜ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
İlk ve Acil Yardım
Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin hedef yabancı dilde temel (A1) düzeyde kendileri ve çevreleri hakkında bilgi alışverişi yaparak iletişim kurmalarını, ve kendilerini günlük dilde sık kullanılan temel deyimler ve cümlelerle ifade etmelerini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders "şimdiki zaman kipiyle giysiler, gündelik aktivitler, there is/there are kalıbıyla evimizdeki eşyalar, yer zarflarıyla yer/yön tarifi, haritada yer bulma, sayılabilen ve sayılamayan isimler, to be fiilin geçmiş haliyle soru ve cevap yapısı, düzenli ve düzensiz fiillerde geçmiş zaman kullanımı" konularını ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders kitabı (Smart Choice Starter Fourth Edition- Oxford University Press)

Notlar

Smart Choice Çalışma kitabı, youtube videoları, eğitici websiteler, kitabın online platformu (smartchoice4e.oxfordonlinepratice.com)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şimdiki zaman kalıbını kullanarak giysiler ve gündelik aktiviteler hakkında konuşur.
ÖÇ02 There is / there are kalıbını kullanarak evimizdeki eşyalar hakkında bilgi verir.
ÖÇ03 Yer/yön zarflarını kullanarak çevremizdeki yerlerin ve haritada bir konumun yer yön tarifini yapar.
ÖÇ04 Sayılabilen ve sayılamayan yiyecek ve içeçekler hakkında konuşur.
ÖÇ05 To be fiilinin geçmiş haliyle sorular ve cevaplar oluşturur.
ÖÇ06 Düzenli ve düzensiz fiillerin geçmiş halleriyle sorular ve cevaplar oluşturur.
ÖÇ07 Geçmiş zaman kipini kullanarak geçmişte yapılan aktivitlerei anlatır.
ÖÇ08 Günlük dilde sıklıkla karşılaşılan ifadeleri diyalog içerisinde kullanarak hedef dilde işbirlikçi iletişim kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi terminolojiye uygun bir şekilde insan vücudunu yapısal ve fonksiyonel açıdan tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yerine, hastaya/ kazazedeye ve kendisine yönelik alınması gereken güvenlik önlemlerini, hastayı/ kazazedeyi taşımak için gerekli ekipmanları ve uygun taşıma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görev-yetki-sorumlulukları dahilindeki ilaçları ve ilaç uygulama yöntemlerini belirtir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oksijen tedavisinin endikasyonlarını ve ekipmanlarını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endike olduğu durumlarda endotrakeal entübasyonu açıklar
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru ekipmanla kanama kontrol yöntemlerini tanımlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri yaşam desteği basamaklarını listeler
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ambulansın kullanımını, bakımını ve kontrolünü açıklar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olası meslek kazalarından korunabilmek için uygun vücut mekanik yöntemleri sıralar
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastanın/kazazedenin durumunu fiziksel muayene ve diğer tanılama yöntemleriyle etkin bir şekilde açıklar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Otomatik ve manuel eksternal defibrilatörü kullanır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastanın/kazazedenin immobilizasyonun gerekli olduğu durumlarda uygun ekipmanları kullanır
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Multiple yaralanmalarda veya afetlerde triyajı veya triyaj tekniklerini yönetir
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel yaşam desteği basamaklarını ve yöntemlerini uygular
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hastanın/kazazedenin problemine yönelik çözüm pratiklerini uygulamada bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme dinamiklerini göz önünde bulundurarak alanına özgü bilgilere ulaştığında eleştirel bir yaklaşımla bilgileri analiz eder 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun teknikleri ve yöntemleri kullanarak komuta kontrol merkezi, diğer kuruluşlar ve hasta/hasta yakınlarıyla iletişim kurar
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip üyeleri ve diğer kuruluşlarla kooperasyonu sağlar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haberleşmeyi sağlama ve veri aktarımı için bilgi iletişim teknolojilerini ve gerekli olduğu durumlarda en az bir yabancı dili kullanır 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Değişen çevre koşullarının ve teknolojik ilerlemenin sonuçlarını izler ve bu koşulların alana özgü dinamiklerini analiz eder 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giysiler-Şimdiki zaman Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Şimdiki zamanla sorular-gündelik aktiviteler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Evimizdeki eşyalar-…vardır yapısı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Yer zarfları-bir odayı tarif etme Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Yer zarfları-yer/yön tarifi Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Yer tarifini takip etme-çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
7 Haritada yer bulma-tekrar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek ve içecekler-sayılabilen/sayılamayan isimler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
10 Biraz/birkaç/hiç-yiyecek ve içecekle ilgili sözcükler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 BE fiilinin geçmiş hali-çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 To be fiilinin geçmiş haliyle soru yapısı-zaman belirteçleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap
13 Geçmiş zaman-fiiller-geçmiş zaman aktiviteleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
14 Düzenli ve düzensiz fiiller-Geçmiş zamanda sorular Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Tekrar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Dönem Sonu Sınavı Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 10:16