Genel Bilgi
Kod | ALMS305 |
Ad | Kültürlerarası Öğrenme ve Öğretme I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin kültürlerarası öğrenme hakkında bilgi sahibi olmaları, kültürel farklılıklara karşı duyarlılık oluşturmaları, kültürlerarası perspektif kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler, bu derste kültürlerarası iletişim kuramları, iletişim davranışlarında karşılaşılan farklılıkları ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş edebilmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu bağlamda işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterlilik arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim konulaştırılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Essinger, H., Uçar, A. (Hrsg.) (1984). Interkulturelle Erziehung (Band 1). Sulzberg: Paedagogischer Verlag. Luchtenberg, S. (1999). Interkulturelle Kommunikative Kompetenz. Opladen/Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.
Notlar
Kültür, kültürlerarasılık ve kültürlerarası öğrenme ve öğretme konularında elden fotokopi dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası öğrenmenin temel kavramları ve kuramsal çerçevesini analiz eder. |
ÖÇ02 | Küreselleşme ile birlikte yeni vatandaşlığın kültürlerarası formlarını analiz eder. |
ÖÇ03 | Kültürlerarası öğrenme kavramını fark eder. |
ÖÇ04 | Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duyar. |
ÖÇ05 | Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa geçişi fark eder. |
ÖÇ06 | Kendi kültürünün inançları ve değerleri ile diğer kültürler arasındaki benzerlik ve farkları ayırt eder. |
ÖÇ07 | Yurt dışında günlük yaşamda ve eğitim alanında karşılaşılabilecek çeşitli kültürel sorunları kolaylıkla çözer. |
ÖÇ08 | Ders kitaplarındaki kültürel farklılıkları açıklar. |
ÖÇ09 | Kültürlerarası öğrenmede etik kurallara saygı duyar. |
ÖÇ10 | Kültür ve algı ilintisini kavrar. |
ÖÇ11 | Kültürlerarası öğrenmeyi engelleyen faktörleri belirler. |
ÖÇ12 | Kültürel önyargıları ayırt eder. |
ÖÇ13 | Yabancı dil eğitiminde kültürlerarası farkındalığını geliştirir. |
ÖÇ14 | Yabancı dil ders kitaplarındaki manipulasyonları tespit eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve temel kavramlara giriş. | Ders ile ilgili ön araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
2 | Kültür kuramının genel haritası. | Kültür kavramının ön araştırmasını yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Kültürlerarası öğrenmenin tarihi. | Kültür tarihi ile ilgili ön araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Kültürlerarası öğrenmede etik. | Etik konusunda ön araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Popüler kültürde kültürlerarası öğrenme. | Kültürlerarasılık kavramını araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Kültürün algıya etkisi. | Algıyı etkileyen faktörler konusunda ön hazırlık yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Kültürlerarası öğrenmeyi engelleyen faktörler. | Konuyla ilintili kaynak taramak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav. | Sınav için hazırlanma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kimlik ve alt kültürler. | Kültür ve alt kültür konusunda ön çalışma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültürlerin karşılaşması. | Farklı kültürler hakkında ön bilgi edinmek. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Kültürlerin çatışması. | İlgili konuda internetten ön araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Kültürel önyargılar. | Önyargı konusunda ön çalışma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | Yabancı dil eğitiminde kültürlerarası farkındalık. | Kültürlerarası farklılıklar konusunda ön hazırlık yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
14 | Yabancı dil ders kitaplarında kültürlerarası konular. | Ders kitaplarıyla ilgili ön araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | Kültürlerarası öğrenme ve manipülasyon. | Manipulasyon konusunu araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sınava hazırlık yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sınava hazırlık yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |