ALMS305 Kültürlerarası Öğrenme ve Öğretme I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS305
Ad Kültürlerarası Öğrenme ve Öğretme I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin kültürlerarası öğrenme hakkında bilgi sahibi olmaları, kültürel farklılıklara karşı duyarlılık oluşturmaları, kültürlerarası perspektif kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, bu derste kültürlerarası iletişim kuramları, iletişim davranışlarında karşılaşılan farklılıkları ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş edebilmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu bağlamda işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterlilik arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim konulaştırılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Essinger, H., Uçar, A. (Hrsg.) (1984). Interkulturelle Erziehung (Band 1). Sulzberg: Paedagogischer Verlag. Luchtenberg, S. (1999). Interkulturelle Kommunikative Kompetenz. Opladen/Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.

Notlar

Kültür, kültürlerarasılık ve kültürlerarası öğrenme ve öğretme konularında elden fotokopi dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürlerarası öğrenmenin temel kavramları ve kuramsal çerçevesini analiz eder.
ÖÇ02 Küreselleşme ile birlikte yeni vatandaşlığın kültürlerarası formlarını analiz eder.
ÖÇ03 Kültürlerarası öğrenme kavramını fark eder.
ÖÇ04 Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duyar.
ÖÇ05 Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa geçişi fark eder.
ÖÇ06 Kendi kültürünün inançları ve değerleri ile diğer kültürler arasındaki benzerlik ve farkları ayırt eder.
ÖÇ07 Yurt dışında günlük yaşamda ve eğitim alanında karşılaşılabilecek çeşitli kültürel sorunları kolaylıkla çözer.
ÖÇ08 Ders kitaplarındaki kültürel farklılıkları açıklar.
ÖÇ09 Kültürlerarası öğrenmede etik kurallara saygı duyar.
ÖÇ10 Kültür ve algı ilintisini kavrar.
ÖÇ11 Kültürlerarası öğrenmeyi engelleyen faktörleri belirler.
ÖÇ12 Kültürel önyargıları ayırt eder.
ÖÇ13 Yabancı dil eğitiminde kültürlerarası farkındalığını geliştirir.
ÖÇ14 Yabancı dil ders kitaplarındaki manipulasyonları tespit eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve temel kavramlara giriş. Ders ile ilgili ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
2 Kültür kuramının genel haritası. Kültür kavramının ön araştırmasını yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Kültürlerarası öğrenmenin tarihi. Kültür tarihi ile ilgili ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Kültürlerarası öğrenmede etik. Etik konusunda ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Popüler kültürde kültürlerarası öğrenme. Kültürlerarasılık kavramını araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Kültürün algıya etkisi. Algıyı etkileyen faktörler konusunda ön hazırlık yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Kültürlerarası öğrenmeyi engelleyen faktörler. Konuyla ilintili kaynak taramak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav. Sınav için hazırlanma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kimlik ve alt kültürler. Kültür ve alt kültür konusunda ön çalışma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültürlerin karşılaşması. Farklı kültürler hakkında ön bilgi edinmek. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Kültürlerin çatışması. İlgili konuda internetten ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Kültürel önyargılar. Önyargı konusunda ön çalışma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
13 Yabancı dil eğitiminde kültürlerarası farkındalık. Kültürlerarası farklılıklar konusunda ön hazırlık yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
14 Yabancı dil ders kitaplarında kültürlerarası konular. Ders kitaplarıyla ilgili ön araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
15 Kültürlerarası öğrenme ve manipülasyon. Manipulasyon konusunu araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Sınava hazırlık yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları. Sınava hazırlık yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 06:24