Genel Bilgi
Kod | ALMS301 |
Ad | Almanca Öğretiminde Drama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HALİME BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HALİME BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psiko-drama, eğitici drama, eğitici drama, sosyo-drama vb. kavramların açıklanması, drama-oyun ilişkisinin uygulamalı olarak geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Farklı drama tekniklerinin öğrenilmesi ve buna yönelik drama metinlerinin oluşturulup oynanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Friedrich Dürrenmatt, Der Besuch der alten Dame
Notlar
Georg Büchner, Lesehilfe zu Dantons Tod
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci rol yaparak dil öğrenmenin farkındalığına varır |
ÖÇ02 | Öğrencinin yaratıcılığı gelişir |
ÖÇ03 | Öğrenci empati kurar |
ÖÇ04 | Öğrencinin yabancı dilde konuşma yeteneği gelişir |
ÖÇ05 | Eğitici dramanın dil öğretimi için gerekli tekniklerini tanır. |
ÖÇ06 | Almancanın öğretiminde eğitici drama dersini tasarlar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde dramanın tanımı | Drama hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Eğitimde dramanın tarihçesi | Sinemada rol izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Almancanın öğretiminde drama tekniği | Almanca tiyatro izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Eğitsel drama etkinliklerinin incelenmesi ve çeşitli eğitsel drama etkinliklerinin sınıf içi uygulanması | Evde takım Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Almancanın öğretiminde drama tekniğin kullanıldığı dersin aşamaları ve işlevlerine yönelik çalışma | Birlikte rol Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 1. aşaması için etkinlikler | Rol yapma çeşitlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 2. aşaması için etkinlikler | Toplu rol yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Tek başına rol çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
9 | Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 3. aşaması için etkinlikler | Fıkrayı dramaya çevirme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi için malzeme geliştirme | Metin dönüştürme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca ders planı çalışması | İnternetten örnek drama izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin uygulanması | Tiyatro izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi | Tiyatro eleştirme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi | Ailesiyle oyun oynama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Drama dersinin değerlendirilmesi | Metinleri oyunlaştırma çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Evde rol çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Arkadaşlarla drama çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |