Genel Bilgi
Kod | EFGZ302 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör. HALİME BALCI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders kapsamında gerçekleştirilecek projelerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık oluşturma; işbirliği, takım çalışması yapma, sorumluluk sahibi olma, özgüveni artırma, girişimcilik gibi becerileri kazandırmak ve geliştirmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aykırı, K. (2020). Topluma Hizmet Uygulamaları Rehberi. Ankara: Eğiten Kitap. Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamalarının Tanımı, İlkeleri, Önemi ve Amacı. K. Kuzucu ve S. T. Kamer (ed.), Topluma Hizmet Uygulamaları içinde. Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Topluma Hizmet Uygulamaları dersi çerçevesinde yapılmış çalışmalardan oluşan farklı makalelerin elden dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
ÖÇ03 | Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır. |
ÖÇ04 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. |
ÖÇ05 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilere sahip olur. |
ÖÇ06 | Üzerinde çalıştığı probleme ilişkin çözüm yolları araştırır. |
ÖÇ07 | Proje ekibiyle ortak çalışarak görev paylaşımı yapar. |
ÖÇ08 | Tasarladığı projeyi uygular. |
ÖÇ09 | Girişimcilik, takım çalışması, yaratıcı ve eleştirel düşünme, özgüven, problem çözümleme gibi becerileri edinir. |
ÖÇ10 | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | Topluma hizmet konusunu genel olarak irdelemek. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. | İyi bir vatandaşın özelliklerini araştımak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek. | Toplumsal sorunlar hakkında araştırma yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi. | Öğretmenin toplum içerisindeki rolünü araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışması |
5 | Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi. | Üniversiteler ve toplum konusunu araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Düzenlemesine katıldığı ya da dinleyici olarak katıldığı panel, sempozyum, konferans ve seminerlerin raporlarının sunulması ve değerlendirilmesi. | Konuyla ilintili seminer hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Okullarda araştırma yapmak ve gereksinimleri tespit etmek. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilintili örnek projeleri karşılaştırarak yeni bir proje tasarımı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin incelenmesi. | Yönetmeliği okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Almanca programında yer alan konularla ilgili kazanımların irdelenmesi ve bir öğretmen adayı olarak, bu kazanımların topluma nasıl yansıtılabileceği. | Almanca öğretmenliği programının kazanımlarını araştırmak. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Huzurevi, sosyal hizmet kurumları, çeşitli vakıflar, ana okulları, sağlık kurumları gibi kurumlar hakkında araştırma yapmak. | Projeler geliştirme ve tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenci grupları oluşturularak bu kurumlardan birine yönlendirmek ve konuyu tartışmak. | Çalışma grubu oluşturmak ve tartışma, ilgili kurumlarla iletişime geçme. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Öğrenci gruplarının hazırladıkları projelerin sınıfta ayrıntılı olarak görev paylaşımlarıyla birlikte sunumu. | Proje tanıtıcı sunu hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Proje çalışmalarının uygulanması. | Projede etkin rol almak. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Öğrenci gruplarının projelerinin genel değerlendirimi. | Sınıf arkadaşlarının projelerine yönelik yorum yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projenin tamamlanıp sunulması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Projenin tamamlanıp sunulması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |