Genel Bilgi
Kod | SHS115 |
Ad | Psikoloji ve Davranış Bilimleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, insan ve davranışlarını ele alır. Bütüncül sağlık bakımı açısından sağlık hizmeti alan bireyler ve davranışlarını, ve gerek toplumda gerekse çalışma ortamında diğer bireyleri tanıma ve anlayabilmeyi sağlayarak verimli çalışmasını olanaklı kılan bilgileri kazanmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
1. Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler 2. Davranışın Diğer Psikodinamik Temelleri 3.Fizyolojik Psikoloji 4. Benliğin Savunma Mekanizmaları 5. Psikoseksüel Kişilik Gelişimi 6. Psikososyal Kişilik Gelişimi 7. Kişilik ve Benlik 8. Kendini Tanıma 9. Algılama 10. Duygulanım Sürecinde Değişiklik
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ -Davranışın Nörolojik Temelleri- / Foundations of Behavioral Neuroscience.Neil R. 8. basım Carlson Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Psikoloji Beyin Nasıl Çalışır? Ödtü Yayınevi 2018 Editör: Prof. Peter Abrahams Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. 2010 İnsan Fizyolojisi. Güven Bilimsel. Guyton ve Hall. 2017 Tıbbi Fizyoloji. Elsevier Güneş Tıp Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Davranışı ve güdüyü açıklar, davranışın temel kaynakları olan ihtiyaçları ve güdüleri listeler |
ÖÇ02 | İd, ego, süperego, bilinç, bilinçöncesi ve bilinçdışı kavramlarını ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ03 | Davranışı etkileyen savunma mekanizmalarını listeler |
ÖÇ04 | Knows the neurological foundations and physiology of psychology |
ÖÇ05 | Psikoseksüel ve Psikososyal Kişilik Gelişimi kuramlarını ve bu kuramlara göre kişilik gelişimi aşamalarındaki değişiklikler ve etkilerini açıklar |
ÖÇ06 | Kişilik, karakter, benlik kavramlarını ayırt eder |
ÖÇ07 | Kendini Tanıma becerisi gösterir |
ÖÇ08 | Algı ve algıda yanılmaları açıklar |
ÖÇ09 | Duygulanım sürecinin nasıl gerçekleştiğini ve duyguyu etkileyen işlevsel olmayan düşüncelerin nasıl değiştirileceğini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanların temel anatomik yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi görüntülemede kullanılan elektromanyetik dalgaları ve bunların madde ile etkileşimini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme cihazlarının kullanım basamaklarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme yöntemlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji araç ve gereçlerini listeler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Preanalitik, analitik ve post analitik evrelerle ilgili yapılacak işlemleri planlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji tetkiki öncesi hastayı hazırlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyasyon güvenliği için gerekli tedbirleri alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme tetkik parametrelerini doğru uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kontrast madde uygulamalarında işleme ve hastaya göre doğru doz uygulaması yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilen görüntünün film, kağıt, CD veya DVD üzerine kaydını ve arşivlenmesini sağlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji tetkik birimlerinin eksiklerini belirler ve teminini sağlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerlerle ilgili bilgi sahibi olup, gerektiğinde sonuçları hekime bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anjiografi ve Girişimsel Radyoloji birimlerinde ekip üyeleri ile uyum içinde çalışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi iletişim teknolojilerini ve en az bir yabancı dili kullanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar. | |
PÖÇ20 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler, alana özgü dinamikleri analiz eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler,İd, ego, superego, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Psikolojinin Nörolojik Temelleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Fizyolojik Psikoloji I Sinir sistemi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Fizyolojik Psikoloji II Nörotransmitterler, iletim | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Benliğin Savunma Mekanizmaları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Psikoseksüel Kişilik Gelişimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikososyal Kişilik Gelişimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kişilik ve Benlik | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Kendini Tanıma II | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Algılama I | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Algılama II | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Duygulanım Sürecinde Değişiklik | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel Değerlendirme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Written examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |