UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin hedef yabancı dilde temel (A1) düzeyde kendileri ve çevreleri hakkında bilgi alışverişi yaparak iletişim kurmalarını, ve kendilerini günlük dilde sık kullanılan temel deyimler ve cümlelerle ifade etmelerini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders "şimdiki zaman kipiyle giysiler, gündelik aktivitler, there is/there are kalıbıyla evimizdeki eşyalar, yer zarflarıyla yer/yön tarifi, haritada yer bulma, sayılabilen ve sayılamayan isimler, to be fiilin geçmiş haliyle soru ve cevap yapısı, düzenli ve düzensiz fiillerde geçmiş zaman kullanımı" konularını ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders kitabı (Smart Choice Starter Fourth Edition- Oxford University Press)

Notlar

Smart Choice Çalışma kitabı, youtube videoları, eğitici websiteler, kitabın online platformu (smartchoice4e.oxfordonlinepratice.com)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şimdiki zaman kalıbını kullanarak giysiler ve gündelik aktiviteler hakkında konuşur.
ÖÇ02 There is / there are kalıbını kullanarak evimizdeki eşyalar hakkında bilgi verir.
ÖÇ03 Yer/yön zarflarını kullanarak çevremizdeki yerlerin ve haritada bir konumun yer yön tarifini yapar.
ÖÇ04 Sayılabilen ve sayılamayan yiyecek ve içeçekler hakkında konuşur.
ÖÇ05 To be fiilinin geçmiş haliyle sorular ve cevaplar oluşturur.
ÖÇ06 Düzenli ve düzensiz fiillerin geçmiş halleriyle sorular ve cevaplar oluşturur.
ÖÇ07 Geçmiş zaman kipini kullanarak geçmişte yapılan aktivitlerei anlatır.
ÖÇ08 Günlük dilde sıklıkla karşılaşılan ifadeleri diyalog içerisinde kullanarak hedef dilde işbirlikçi iletişim kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evreleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri açıklar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak teslim alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar, sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra teknolojik gelişmeleri takip ederek öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giysiler-Şimdiki zaman Dersin kazanımlarıyla ilgili bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Şimdiki zamanla sorular-gündelik aktiviteler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Evimizdeki eşyalar-…vardır yapısı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Yer zarfları-bir odayı tarif etme Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Yer zarfları-yer/yön tarifi Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Yer tarifini takip etme-çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
7 Haritada yer bulma-tekrar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek ve içecekler-sayılabilen/sayılamayan isimler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
10 Biraz/birkaç/hiç-yiyecek ve içecekle ilgili sözcükler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 BE fiilinin geçmiş hali-çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 To be fiilinin geçmiş haliyle soru yapısı-zaman belirteçleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap
13 Geçmiş zaman-fiiller-geçmiş zaman aktiviteleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
14 Düzenli ve düzensiz fiiller-Geçmiş zamanda sorular Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Tekrar Alanla ilgili mesleki terminolojiye dair ön araştırma yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Dönem Sonu Sınavı Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 10:06