Genel Bilgi
Kod | SHS138 |
Ad | Kanser ve Beslenme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | FERYAL KARACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
FERYAL KARACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Kanser hakkında ve kanserli hastanın beslenmesi farkındalığına varmaları
Dersin İçeriği
Kanser nedir Kanserli hastanın beslenmesi,Kanser hakkındaki bilgiyi kavrar,Sağlıklı beslenme hakkındaki bilgiyi kavrar,Suda çözünen vitaminleri bilir,Yağda çözünen vitaminleri bilir,Protein mekanizmasını bilir,Karbonhidratları tanır,Karbonhidratları tanır,Sağlıksız beslenme koşullarını bilir,Beslenmenin kanser gelişiminde etkisini bilir,Antioksidan gıdaları hakkında farkındalığa varır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gülseren Ünsün Engin, Kanser ve Beslenme, İnkılap kitabevi, ISBN:9789751019752, 154 sayfa, 2002
Notlar
Ders notu, web kaynakları, öğrencilerin gözlemleri, gazete haberleri vb.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanser hakkındaki bilgiyi kavrar. |
ÖÇ02 | Sağlıklı beslenme hakkındaki bilgiyi kavrar. |
ÖÇ03 | Suda çözünen vitaminleri sıralar |
ÖÇ04 | Yağda çözünen vitaminleri sıralar |
ÖÇ05 | Protein mekanizmasını açıklar |
ÖÇ06 | Karbonhidratları tanımlar |
ÖÇ07 | Karbonhidratların kullanımı açıklar |
ÖÇ08 | Sağlıksız beslenme koşullarını ayırt eder |
ÖÇ09 | Beslenmenin kanser gelişiminde etkisini yorumlar |
ÖÇ10 | Antioksidan gıdaların kanserdeki önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evreleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak teslim alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar, sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mezun olduktan sonra teknolojik gelişmeleri takip ederek öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi Beslenme ve Kanser dersinin amacı, kapsamı | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sağlıklı beslenme ve içerikleri | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Vitaminler nedir, vitaminler hakkında genel bilgi | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Suda eriyen vitaminler nelerdir,hangi gıdalarda bulunur | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yağda eriyen vitaminler nelerdir, hangi gıdalarda bulunur | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Protein nedir, vucut için önemi hakkında bilği | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Karbonhidrat nedir, vucut için önemi hakkında bilği | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lipit nedir, vucut için önemi hakkında bilği | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Sağlıksız beslenme nedir ve önemi | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Beslenmenin kanser gelişiminde etksi varmıdır | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Antioksidan gıda nedir, nelerdir | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kanser kaşeksisi nedir, nasıl oluşur | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kanser hastasında beslenmenin önemi-1 | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Kanser hastasında beslenmenin önemi-2 | Ders Notu ve kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |