Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
İKTİSAT PR. | |
Kod | IKZ404 |
Ad | Bitirme Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, bitirme konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve bitirme çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
KARAGÖZ, Y., & MESCİ, M. (Eds.). (2024). Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Seçilmiş makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomik bir konu seçerek araştırma problemi oluşturur ve ilgili literatürü tarayarak mevcut bilgiye dayalı bir temel oluşturur. |
ÖÇ02 | Ekonomik teoriler ve modelleri kullanarak bir araştırma hipotezi geliştirir ve bu hipotezi test etmek için uygun yöntemler belirler. |
ÖÇ03 | Kamu ve özel sektör verilerini toplayarak uygulamalı bir araştırma yapar. |
ÖÇ04 | Ekonomik verileri doğru bir şekilde yorumlar. |
ÖÇ05 | Politika önerileri ve ekonomik sonuçlar çıkarır. |
ÖÇ06 | Araştırma sürecini basamaklarını akademik yazım kurallarına uygun bir bitirme tezi şeklinde yazar. |
ÖÇ07 | Araştırma bulguları doğrultusunda mevcut ekonomik politikalara yönelik eleştiriler ve çözüm önerileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında kullanabileceği politika seçeneklerini belirler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analizde bilişim yeteneklerini kullanır | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak / ekip olarak içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | İktisat alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | İktisat alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara rapor (Ara sınav) | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma |
11 | Örneklemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Ön çalışmanın değerlendirilmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Sonuç raporu (Final Sınavı) 1 | sınavlara hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Sonuç raporu (Final Sınavı) 2 | sınavlara hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |