Genel Bilgi
Kod | IKZ404 |
Ad | Bitirme Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. HARUN BAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, bitirme konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve bitirme çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Araştırma ve etik konulu makaleler
Notlar
Seçilmiş makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ02 | Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. . |
ÖÇ03 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ04 | Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar |
ÖÇ05 | İktisadi bir konunun bilimsel çerçevede nasıl ele alınacağını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İktisat alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İktisat alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara rapor (Ara sınav) | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Örneklemin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ön çalışmanın değerlendirilmesi. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. | Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Sonuç raporu (Final Sınavı) 1 | sınavlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Sonuç raporu (Final Sınavı) 2 | sınavlara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |