Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | ECOS305 |
Ad | Enterpreneurship and Economy |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, girişimciliğin ekonomi içindeki rolünü ve ekonomik büyüme, istihdam, yenilikçilik gibi faktörlerle olan ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Girişimcilik süreçleri, iş kurma stratejileri, finansal kaynaklar ve piyasa dinamikleri gibi konular ele alınarak, öğrencilerin girişimcilik ve ekonomi arasındaki bağlantıyı kavramaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği
Girişimciliğe giriş ve temel kavramlar, girişimciliğin ekonomik büyüme ve kalkınmadaki rolü, girişimcilik ekosistemi ve iş fırsatları, iş modeli oluşturma ve planlama, finansman kaynakları ve risk yönetimi, inovasyon ve teknoloji tabanlı girişimcilik, sosyal girişimcilik ve sürdürülebilirlik, küresel girişimcilik ve uluslararası pazarlara açılma, devlet politikaları ve girişimcilik destekleri, start-up kültürü ve başarılı girişim örnekleri, dijital girişimcilik ve e-ticaret, girişimcilikte liderlik ve yönetim becerileri, kriz dönemlerinde girişimcilik, gelecekteki girişimcilik trendleri ve fırsatlar.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Girişimcilik ve Kalkınma, Emel Yıldız, Serdar Canbaz, Paradigma Akademi, 2017
Notlar
Hisrich, R. D., & Drnovsek, M. (2002). Entrepreneurship and small business research–a European perspective. Journal of Small Business and Enterprise Development, 9(2), 172-222.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliği ve girişimciliğin türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Girişimciliğin ekonomik büyüme ve kalkınmadaki rolünü açıklar |
ÖÇ03 | İş kurma süreçlerini ve iş modeli oluşturma stratejilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Finansman kaynakları ve risk yönetimi yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Bir girişim için iş planı hazırlar. |
ÖÇ06 | Küresel girişimcilik fırsatlarını ve stratejilerini açıklar. |
ÖÇ07 | Girişimcilik için devlet tarafından verilen destekleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik ve Ekonomik Gelişme | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temeller | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Girişimcilik Teorileri ve Fonksiyonları | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Girişimcilik Türleri ve Süreci | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Girişimcilik Teorileri, Fonksiyonları, Türleri, Süreci Genel Değerlendirme | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Girişimcilerin Ekonomideki Rolü | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Girişimcilerin Ekonomideki Önemi | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | İş planı kavramı ve öğeleri: Yönetim planı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İş planı kavramı ve öğeleri: Üretim planı | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş planı kavramı ve öğeleri: Finansal Plan | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İş Planı Yazma Çalışması | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İş Planı Yazma Çalışması 2 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | İş Planı Yazma Çalışması 3 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | İş Planı Yazma Çalışması 4 | Ders kitabını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabını ve Notları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabını ve Notları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 50 | 20 |
1. Ara Sınav | 50 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |