Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | IPFS404 |
Ad | Fiscal and Social Policies in EU |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Avrupa Birliği’nin mali ve sosyal politikalarının temel ilkelerini, kurumlarını ve uygulamalarını incelemeyi amaçlamaktadır. AB’nin ekonomik yönetişim yapısını, bütçe politikalarını, vergilendirme sistemini ve bölgesel kalkınma politikalarını ele alarak, mali bütünleşme sürecini analiz edecektir. Ayrıca, işgücü piyasası düzenlemeleri, sosyal koruma sistemleri, eşitsizlikle mücadele politikaları ve AB’nin sosyal uyum stratejileri gibi konular tartışılacaktır. Öğrenciler, AB’nin ekonomik ve sosyal entegrasyonunu yönlendiren temel politikaları değerlendirerek güncel gelişmeleri yorumlama becerisi kazanacaktır.
Dersin İçeriği
Avrupa Birliği’nde mali ve sosyal politikaların temelleri, AB bütçe politikası ve çok yıllı mali çerçeve, mali bütünleşme ve ortak mali kurallar, vergilendirme politikaları ve vergi uyumu, bölgesel kalkınma politikaları ve AB fonları, işgücü piyasası politikaları ve istihdam stratejileri, sosyal koruma ve refah devletinin AB’deki yeri, gelir dağılımı ve yoksullukla mücadele politikaları, sağlık ve eğitim politikalarının AB çerçevesinde değerlendirilmesi, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kapsayıcı politikalar, Avrupa Yeşil Mutabakatı ve sosyal boyutu, dijital dönüşüm ve sosyal politika uygulamaları, küreselleşme ve göç politikalarının sosyal etkileri, AB sosyal politikalarının geleceği ve reform tartışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Avrupa Birliği'nin İstihdam ve Sosyal Politikası, Gürol Özcüre
Notlar
Pigato, M. A. (2019). Fiscal policies for development and climate action. Washington, DC: World Bank.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AB’nin mali ve sosyal politika çerçevesini ve temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | AB bütçesi, mali kurallar ve vergilendirme politikalarının etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | AB’nin bölgesel kalkınma ve sosyal uyum politikalarını açıklar. |
ÖÇ04 | İşgücü piyasası politikalarının AB ekonomisi ve istihdam üzerindeki rolünü açıklar. |
ÖÇ05 | AB’deki sosyal koruma sistemlerini ve refah devletinin dönüşümünü açıklar. |
ÖÇ06 | Gelir dağılımı, yoksulluk ve sosyal eşitsizliklerle mücadelede AB politikalarının etkinliğini açıklar. |
ÖÇ07 | Dijital dönüşüm ve Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın sosyal politikalar üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ08 | AB’nin göç, küreselleşme ve demografik değişimlere yönelik sosyal politikalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AB'de sosyal güvenlik politikaları | İlgili Kitap Bölümleri Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | AB'de sosyal istihdam politikaları | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | AB'de çalışma koşulları, | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | AB'de emeklilik sistemi, yoksullukla mücadele | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | AB'de sosyal güvenlik, sağlık, yaşlıların bakımı, sosyal yardımlar | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | AB'de ayrımcılık gibi alanlarda standartlar | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | AB'de sosyal politika | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili Kitap Bölümlerini Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AB'de işçilerin iş ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | AB'de işçilerin iş ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi 2 | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | AB'de işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | AB'de işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması 2 | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | AB'de işçiler arasında diyalog ortamının oluşturulması 3 | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | AB'de İşverenler ve üye ülkelerin sosyal politikalarını uyumlu hale getirmek. | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | AB'de İşverenler ve üye ülkelerin sosyal politikalarını uyumlu hale getirmek 2 | İlgili Kitap Bölümünü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kitap Bölümlerini Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kitap Bölümlerini Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |